Stare lokomotywy PKP Intercity idealne dla Przewozów Regionalnych

2011-09-07 17:08:19

Za prawie 6 milionów złotych, Przewozy Regionalne chcą kupić od PKP Intercity sześć starych, mocno zużytych lokomotyw. Na transakcję musi się jeszcze zgodzić Minister Infrastruktury. Na początku sierpnia spółka PKP Intercity ogłosiła przetarg na sprzedaż 6 nieprzydatnych w eksploatacji lokomotyw serii EU07 i EP07. Wszystkie sprzedawane egzemplarze zostały wyprodukowane w latach 1969 - 72, a PKP Intercity sprzedaje je z powodu "wysokiego stopnia zużycia".

Lokomotywa, która dla jednego przewoźnika nie nadaje się do użytku, bardzo dobrze ma sprawdzać się u konkurenta. Przewozy Regionalne przystąpiły do przetargu i za każdą z lokomotyw zaproponowały 960 tys. zł. Teraz na sprzedaż musi zgodę wyrazić Minister Infrastruktury. Jeżeli Cezary Grabarczyk zgodę podpisze, to za kilka tygodni lokomotywy poddane zostaną modernizacji. W połowie przyszłego roku będą mogły wyjechać na tory i pociągnąć składy Przewozów Regionalnych.

Czy ponad czterdziestoletnie lokomotywy będą dobrze służyć nowemu właścicielowi? - Prawidłowo wykonane, utrzymywane i naprawiane lokomotywy elektryczne są pojazdami wyjątkowo żywotnymi. Czterdziestoletnie elektrowozy nie są na kolei żadną sensacją (w Polsce, ich średni wiek to ok. 28 lat), a bezpiecznie eksploatowane mogą być nawet pojazdy starsze. Inna rzecz, czy będą wystarczające pod względem prędkości i niezawodności. Kompleksowe modernizacje starszych lokomotyw, są więc jak najbardziej uzasadnione - mówi dla W24 Piotr Rydzyński, ekspert kolejowy z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.

Większość lokomotyw elektrycznych, które aktualnie ciągną pociągi samorządowego przewoźnika jest wynajęta, głównie od PKP Cargo. Spółka ma problemy finansowe i nie stać jej na zakup nowych jednostek trakcyjnych, a tych ciągle PR brakuje. - Nowo budowane, bądź kompleksowo zmodernizowane lokomotywy elektryczne, są na pewno potrzebne zarówno Przewozom Regionalnym, jak i innym przewoźnikom pasażerskim. Kolej przyciągnie pasażerów z dróg, jeżeli zagwarantuje konkurencyjne prędkości podróży, punktualność i bardzo wysokie bezpieczeństwo ruchu. Warunkiem koniecznym spełnienia tych wymagań, jest m.in. posiadanie odpowiednio wydajnych i niezawodnych pojazdów trakcyjnych, w tym lokomotyw - zauważa dla W24 Piotr Rydzyński.

EU07 to seria uniwersalnych lokomotyw elektrycznych polskiej produkcji na licencji angielskiej. Natomiast lokomotywy z serii EP07 są przebudowanymi egzemplarzami lokomotyw EU07, przystosowanymi do prowadzenia ruchu pasażerskiego.

http://Taniepaliwo.motofakty.pl/petycja" rel="external">Weź udział w akcji Chcemy Taniego Paliwa - podpisz petycję do rządu

Do http://www.wiadomosci24.pl/artykul/przewodnik_po_serwisie_wiadomosci24_pl_106098.html" rel="external">Wiadomości24 możesz dodać http://www.wiadomosci24.pl/uzytkownik/material/dodaj_artykul.htmlwłasny tekst" rel="external">własny tekst, wideo lub http://www.wiadomosci24.pl/uzytkownik/material/dodaj_galeria.html" rel="external">zdjęcia. Tylko tu przeczyta Cię milion.

Jesteś na profilu Krzysztof Kalkowski - stronie mieszkańca miasta Gdańsk. Materiały tutaj publikowane nie są poddawane procesowi moderacji. Naszemiasto.pl nie jest autorem wpisów i nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanej informacji. W przypadku nadużyć prosimy o zgłoszenie strony mieszkańca do weryfikacji tutaj