Pani Karolina Adasiewicz z rodziną w sierpniu 2013 roku zamieszkała w mieszkaniu komunalnym przy ul. Cygańska Góra w Gdańsku. Początkowo wszystko było w najlepszym porządku - cztery pokoje wystarczały siedmioosobowej rodzinie w zupełności. Problem pojawił się nieco później. Chodzi o rachunek za ogrzewanie za ubiegłoroczny sezon grzewczy, który wyniósł - bagatela - 15 tys. złotych!
- Załamałam się, jak zobaczyłam taką sumę - opowiada pani Karolina. - Dziś ta kwota urosła o odsetki i okazuje się, że do zapłaty mam 20 tys. zł. Biuro Obsługi Mieszkańców w ogóle się moją sprawą nie interesuje!
Skąd tak wysoki rachunek? Nasza Czytelniczka tłumaczy, że chodzi o zepsute zawory grzewcze przy kaloryferach.
- Okazało się, że te zawory cały czas były niesprawne, a w związku z tym nawet, kiedy je zakręcałam, ciepło i tak było pobierane. O tym, że te zawory są niesprawne, nie miałam naprawdę zielonego pojęcia - mówi kobieta. I dodaje: - Pomimo odkręconych zaworów w mieszkaniu jest zimno, a do tego jest grzyb, z dachu cieknie, nie ma odpowiedniej wentylacji. Jedyne, co w mojej sprawie zrobił BOM nr 8, to fakt, że kazał mi się wpisać na listę oczekujących na nowe okna - twierdzi zdesperowana lokatorka.
- Gdański Zarząd Nieruchomości Komunalnych podjął szereg działań w opisanej przez tę panią sprawie, zmierzających do wyjaśnienia kwestii niedopłaty z tytułu zużycia energii cieplnej - komentuje sprawę Agnieszka Kukiełczak, rzecznik prasowy GZNK.
Rzeczniczka podaje też, że według jej danych dług Karoliny Adasiewicz wynosi mniej, bo 5403,22 zł. Ta różnica ma być wyjaśniana. - Budynek przy ul. Cygańska Góra 14 stanowi wspólnotę mieszkaniową i rozliczenie mediów dla gminnych lokali komunalnych następuje na tych samych zasadach, które dotyczą również wszystkich właścicieli lokali wykupionych - tłumaczy Agnieszka Kukiełczak.
Te zasady nie wyjaśniają jednak tak astronomicznej opłaty - także wspomniane ponad 5 tys. zł to olbrzymia suma dla lokatora. GZNK wystąpił pisemnie do zarządcy budynku Nasza Wspólnota o ponowne sprawdzenie rozliczenia kosztów c.o. za rok 2013. Zarządca przekazał sprawę do firmy rozliczającej wspólnotę. Reklamacja nie została uwzględniona: według tej firmy rozliczenie kosztów ogrzewania zostało przeprowadzone prawidłowo.
Sprawdzone zostały wykazy miesięcznego zużycia z podzielników znajdujących się w lokalu i nie stwierdzono ich nieprawidłowego działania.
7 października 2014 roku GZNK dokonał sprawdzenia działania zaworów grzejnikowych. W wyniku kontroli wspólnota dokonała wymiany dwóch sztuk. Na koniec rzeczniczka zapewnia: - W związku z prawdopodobieństwem uszkodzenia zaworów grzejnikowych zarządca budynku dokona ponownej analizy rozliczenia c.o.
Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?