- Program zagospodarowania targów wchodzi w fazę decydującą - potwierdza Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska. - Finał nastąpi w 2017 roku, gdy obszar ten, wraz z przyległościami, będzie miał zupełnie nowe oblicze. Przedsięwzięcie zostanie zrealizowane na zasadach PPP - partnerstwa publiczno-prywatnego.
- Jednym z najważniejszych zadań będzie przykrycie płytą "kanionu", w którym znajdują się tory kolejowe - wyjaśnia Wiesław Bielawski, zastępca prezydenta Gdańska. Ta nowa powierzchnia Gdańska będzie liczyć około 2,5 hektara.
Według Tomasza P. Matusiaka, dyrektora spółki Multi Development Poland, przykrywanie płytą wąwozu z linią kolejową, potrwa od 2012 do połowy 2013 roku. Potem równolegle realizowane będą kolejne projekty, np. przedłużenie ul, Podwale Grodzkie.
- Koszt inwestycji szacowany jest na 760 milionów złotych - mówi Andrzej Bojanowski, zastępca prezydenta Gdańska. To bardzo duży projekt i unikatowy w skali kraju.
Miasto ma być w tej spółce partnerem mniejszościowym, mającym 49 procent udziałów. Wniesie do niej nieruchomości, a drugi wspólnik - pieniądze.
Zagospodarowanie targów wiąże się z likwidacją niektórych obiektów, na przykład pawilonów handlowych, Spółka Gildia ma prawo dzierżawy działek do końca tego roku.
Na terenie targów powstanie m.in. centrum handlowe, parking na ponad 830 ogólnie dostępnych miejsc, obiekty rekreacyjne oraz przestrzeń publiczna.
Targi zostaną połączone z Głównym Miastem podziemnym przejściem, być może będzie to przedłużenie Drogi Królewskiej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?