Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Most na Starogardzkiej przed rozbiórką [ZDJĘCIA]

Maciej Pietrzak
Rozbiórka starego i budowa nowego mostu na Starogardzkiej ruszy w drugiej połowie lipca. Podpisana została już umowa z wykonawcą inwestycji - firmą Mosty z Sopotu. Obecnie trwają intensywne prace nad opracowaniem objazdu.

Wąski, z ruchem wahadłowym sterowanym światłami, w kiepskim stanie technicznym i szpetny - taki jest most nad Kanałem Raduni w ciągu ulicy Starogardzkiej na Oruni. Obiekt łączy tą ulicę z jedną z głównych arterii komunikacyjnych miasta - Traktem św. Wojciecha. O budowę nowej przeprawy od lat zabiegali mieszkańcy dzielnicy i kierowcy. W te wakacje inwestycja w końcu ruszy. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska podpisała opiewającą na ok. 7,5 mln zł umowę na jej wykonanie z firmą Mosty Sp. z.o.o. z Sopotu. Na wykonanie nowego obiektu będzie miała ona dokładnie rok.

Jak będzie wyglądał nowy most na Starogardzkiej WIZUALIZACJE ?

Tak długi czas na realizację inwestycji (przez rok powstawała chociażby zwodzona kładka na Ołowiankę) może w pierwszej chwili dziwić. Przeprawa na Starogardzkiej ma bowiem ledwie kilkanaście metrów długości. Przedsięwzięcie jest jednak skomplikowane ze względu na to, że most prowadzi przez bardzo ważny z punktu widzenia ochrony przeciwpowodziowej miasta Kanał Raduni. W ramach inwestycji wykonane zostaną także właśnie brakujące elementy jego umocnień.

Nowy, jednoprzęsłowy most na Starogardzkiej ma przede wszystkim przywrócić ruch pojazdów na przeprawie w obu kierunkach. Oczywiście z racji tego, że obiekt który powstanie będzie szerszy od starego mostu, potrzebna będzie też przebudowa istniejącego układu drogowego i przyległych dojazdów. Rozebrane i zbudowane na nowo zostaną też mury żelbetowe podtrzymujące konstrukcję wjazdów na obiekt. Wymienione zostaną także sieci uzbrojenia terenu. Dzięki chodnikom spokojnie nową przeprawę pokonają też piesi.

- Celem całego przedsięwzięcia jest zwiększenie nośności mostu do klasy A - 50 ton, a także usprawnienie ruchu miejskiego oraz zwiększenie bezpieczeństwa w transporcie - dodaje Agnieszka Zakrzacka, rzecznik prasowy DRMG.
Wykonawca inwestycji - firma Mosty - zanim ruszy z pracami budowlanymi, co ma nastąpić w drugiej połowie lipca, ma wraz z Zarządem Dróg i Zieleni nie lada orzech do zgryzienia w kwestii ustalenia zastępczej organizacji ruchu. Trzeba w niej bowiem uwzględnić inne inwestycje, które wkrótce prowadzone będą w tej części miasta - wakacyjną przebudowę ostatniego fragmentu Traktu św. Wojciecha oraz pod koniec roku prace przy wiaduktach Biskupia Górka. Intensywne dyskusje nad ustaleniem objazdu mostu na Starogardzkiej między wykonawcą a urzędnikami trwają. Jednym z pomysłów jest poprowadzenie ruchu ulicami Zeusa i Niepołomicką w kierunku Kowal. Tu warunkiem koniecznym jest jednak zakończenie jeszcze w czerwcu, zgodnie z harmonogramem, trwającej od marca przebudowy kilkuset metrowego odcinka Niepołomickiej. Jest także opcja zainstalowania tymczasowej przeprawy przez Kanał w innym miejscu. Ostateczną trasę objazdu powinniśmy poznać w ciągu kilku tygodni.

Budowa nowego mostu na Wyspę Sobieszewską

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto