Kadłub statku ratowniczego, zmontowany z blachy aluminiowej, przekazała wczoraj gdańska firma okrętowa Aluship Technology Ltd kontrahentowi z Niemiec. Jest on największym kadłubem ze zbudowanych dotychczas w Polsce całkowicie ze stopów lekkich. Ma on długość 46 metrów.
Kadłub zbudowano na zlecenie niemieckiej stoczni Fr. Fassmer GmbH w Berne (obok Bremy). Po wyposażeniu w mechanizmy napędowe i urządzenia okrętowe, stocznia ta zda statek odbiorcy, którym jest Niemieckie Towarzystwo Ratownictwa Okrętowego z Bremy (odpowiedni naszej Morskiej Służby Ratownictwa SAR).
Statek ratowniczy ma długość 46 m, szerokość 10 m i zanurzenie 2,4 m. Będzie on napędzany trzema silnikami (głównym i dwoma dodatkowymi) o łącznej mocy ponad 6 tys. kW.
Wodowanie kadłuba odbędzie się w sobotę. W tym samym dniu zacznie się operacja holowania go z Gdańska do niemieckiej stoczni.
Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?