Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nie bądź dźwiękoszczelny! Wspieraj artystów

Redakcja MM
Redakcja MM
Ruszyła ogólnopolska akcja promująca koncerty na żywo. Wspiera ...
Ruszyła ogólnopolska akcja promująca koncerty na żywo. Wspiera ... mat. prasowe
Ruszyła ogólnopolska akcja promująca koncerty na żywo. Wspiera ją ponad 40 artystów, m.in. zespół The Shipyard z Trójmiasta.

"Czy wyobrażasz sobie świat bez muzyki? Bo my nie. Dlatego stworzyliśmy akcję "Nie bądź dźwiękoszczelny! Wspierajmy żywą muzykę" - piszą organizatorzy akcji na Facebooku. Kierują ją do muzyków, publiczności i wszystkich tych, którzy lubią muzykę (albo jeszcze nie wiedzą, że ją lubią). Chcą pokazać, że muzyka może przyciągnąć każdego.

Akcję zainaugurowało otwarte spotkanie 10 października o godz. 11 w Klubie Sztuki & Sztuczki w Warszawie.

Wspierajcie ludzi muzyki

Pomysłodawczynią akcji jest młoda wokalistka Mela Koteluk, a wspiera ją ponad czterdziestu artystów, m.in. Halina Mlynkova, Czesław Mozil, Marika, Pablopavo, Urszula Dudziak, Renata Przemyk, L.U.C., Natalia Lubrano, Vavamuffin, Kapela ze Wsi Warszawa i R.U.T.A. Podkreślają, że w Polsce mniej osób chodzi na koncerty niż czyta książki (według badań CBOS-u).

"Ile osób kupuje bilet? Tego nie wiemy - piszą na Facebooku. - Godzina muzycznej przyjemności to 10, 20, 30… 50 złotych za polskie zespoły. Na jeden koncert pracuje od 10 osób wzwyż: muzycy, realizatorzy dźwięku, oświetleniowcy, managerowie artystów, managerowie klubów, teatrów, domów kultury, PR-owcy, ochroniarze, drukarze, kierowcy, itd… Jak się to wszystko wie, to czy dalej koszt biletu wydaje się tak ogromny? - pytają. - Nie skazujmy muzyków na los dinozaurów. Bilet to czek, który umożliwia nam kulturalny rozwój i zabawę. Warto w siebie inwestować".

Artysta i publiczność to naczynia połączone

Akcję wspiera trójmiejski zespół The Shipyard.

"To jest nie do opowiedzenia, co czuje się, kiedy muzyka, którą stworzyłeś, trafia do publiczności. A ty to widzisz ze sceny - mówią na stronie akcji. - I nie ma znaczenia, czy jest to mały klub, czy duży festiwal. Artysta i publiczność to naczynia połączone, a najlepiej widać to właśnie na koncertach".

A co Wy sądzicie o tej akcji? Czy będzie skuteczna?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto