"Czy wyobrażasz sobie świat bez muzyki? Bo my nie. Dlatego stworzyliśmy akcję "Nie bądź dźwiękoszczelny! Wspierajmy żywą muzykę" - piszą organizatorzy akcji na Facebooku. Kierują ją do muzyków, publiczności i wszystkich tych, którzy lubią muzykę (albo jeszcze nie wiedzą, że ją lubią). Chcą pokazać, że muzyka może przyciągnąć każdego.
Akcję zainaugurowało otwarte spotkanie 10 października o godz. 11 w Klubie Sztuki & Sztuczki w Warszawie.
Wspierajcie ludzi muzyki
Pomysłodawczynią akcji jest młoda wokalistka Mela Koteluk, a wspiera ją ponad czterdziestu artystów, m.in. Halina Mlynkova, Czesław Mozil, Marika, Pablopavo, Urszula Dudziak, Renata Przemyk, L.U.C., Natalia Lubrano, Vavamuffin, Kapela ze Wsi Warszawa i R.U.T.A. Podkreślają, że w Polsce mniej osób chodzi na koncerty niż czyta książki (według badań CBOS-u).
"Ile osób kupuje bilet? Tego nie wiemy - piszą na Facebooku. - Godzina muzycznej przyjemności to 10, 20, 30… 50 złotych za polskie zespoły. Na jeden koncert pracuje od 10 osób wzwyż: muzycy, realizatorzy dźwięku, oświetleniowcy, managerowie artystów, managerowie klubów, teatrów, domów kultury, PR-owcy, ochroniarze, drukarze, kierowcy, itd… Jak się to wszystko wie, to czy dalej koszt biletu wydaje się tak ogromny? - pytają. - Nie skazujmy muzyków na los dinozaurów. Bilet to czek, który umożliwia nam kulturalny rozwój i zabawę. Warto w siebie inwestować".
Artysta i publiczność to naczynia połączone
Akcję wspiera trójmiejski zespół The Shipyard.
"To jest nie do opowiedzenia, co czuje się, kiedy muzyka, którą stworzyłeś, trafia do publiczności. A ty to widzisz ze sceny - mówią na stronie akcji. - I nie ma znaczenia, czy jest to mały klub, czy duży festiwal. Artysta i publiczność to naczynia połączone, a najlepiej widać to właśnie na koncertach".
A co Wy sądzicie o tej akcji? Czy będzie skuteczna?
Czytaj też:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?