Został zaprojektowany i skonstruowany jako alternatywa dla klasycznych, małych hatchbacków. Japońskie auto świetnie łączy sportowy styl z walorami SUV-a. Styliści umiejętnie połączyli nowe kształty z formami użytymi w innych modelach Nissana. Atrapa chłodnicy Juke'a nawiązuje do większego, oryginalnie wyglądającego Murano, natomiast tył stanowi kombinację Qashqaia ze sportowym modelem 370Z.
Jak jeździć optymalnie i oszczędnie - porady
Dużo dobrego należy powiedzieć również o wnętrzu - sportowe skojarzenia odnajdziemy w desce rozdzielczej i kierownicy, materiały wykończeniowe są przyzwoitej jakości, poszczególne elementy są dobrze spasowane. W testowanej przez nas wersji, czerwone wstawki w drzwiach i tapicerce foteli dobrze współgrają z polakierowanym tunelem środkowym i deską rozdzielczą. Ten pomysł nadaje wnętrzu ciepły i przyjazny charakter.
Pierwsze wrażenia po usadowieniu się w wygodnym fotelu kierowcy (dobrze "trzyma", a poprzez regulację łatwo go dopasować do swoich potrzeb) nastrajają optymistycznie - obsługa podstawowych funkcji jest intuicyjna i nie sprawia żadnych problemów. Wadą Juke'a jest niewystarczająca ilość miejsca dla pasażerów tylnej kanapy oraz słaba widoczność do tyłu. Jednak ten mankament niweluje kamera cofania, która znalazła się w wyposażeniu standardowym pojazdu w najbogatszej wersji Tekna.
Chociaż podstawowy silnik Juke'a o poj. 1,6 l nie powala mocą - ma 117 KM i piorunującym przyspieszeniem - 11 sek. do "setki", (prędkość maksymalna to 180 km/h), to jednak dostarcza dużej satysfakcji z jazdy. Auto żwawo reaguje na pedał przyspieszenia, a świetnie zestrojone zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy daje pewność panowania nad autem. Dużym atutem jest również niskie spalanie - niespełna 7 litrów na 100 km. Nawet jeżeli często będziemy sobie przypominać o sportowych ambicjach Juke'a - to spalanie jest niewiele większe. Oczywiście do sportowego charakteru Juke'a zdecydowanie bardziej pasuje wersja 190 konna i jeżeli ktoś szuka mocnych wrażeń, to powinien wybrać tę wersję.
Dotychczasowe, dobre wyniki sprzedaży Juke'a pokazują, że ten model odniesie podobny sukces rynkowy jak inne crossovery Nissana - Murano i Qashqai.
Nowy serwis specjalny - MotoPomorze
Crossover z charakterem
Michał Kumek, kierownik salonu KMJ Kaszubowscy, dealera Nissana w Gdańsku
- Juke został zaprojektowany dla dynamicznych młodych singli po 30-tce. W Polsce samochód chętnie kupują zarówno mężczyźni jak i kobiety. Ludzie młodzi i w średnim wieku. Wybierane są wersje z co najmniej średnim wyposażeniem Acenta, często z dodatkowymi opcjami, z silnikiem benzynowym 1.6i 117 KM. Ludzie młodzi i spragnieni adrenaliny decydują się na wersję turbo o mocy 190 KM. Coraz częściej wybierane są wersje z automatyczną skrzynia biegów.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?