Mija właśnie 12 miesięcy od rozpoczęcia wartej ponad 200 mln złotych budowy ulicy Nowej Bulońskiej Północnej. Na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Jabłoniowej powstaje 3 km linia tramwajowa wraz z układem drogowym i infrastrukturą towarzyszącą. Linia tramwajowa stanowić będzie przedłużenie istniejącej linii łączącej Piecki - Migowo z Siedlcami. Jej trasa przecinać będzie m.in. ulice Stolema oraz Kartuską i kończyć się będzie w rejonie ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. NBP na nowo lepiej połączy południowe dzielnice Gdańska także z tzw. Dolnym Tarasem czyli chociażby Śródmieściem i Wrzeszczem.
Jak na rocznice rozpoczęcia prac na NBP poinformowała nadzorująca inwestycję Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska obecnie procedowanych jest kilka dużych zmian, mających na celu udoskonalenie powstającej infrastruktury drogowej.
Nowa Bulońska Północna będzie jezdnią dwukierunkową o szerokości siedmiu metrów, z jednostronnym chodnikiem. Na całej długości powstaje również droga rowerowa z infrastrukturą towarzyszącą.
- Największa, a zarazem najważniejsza zmiana dotyczy docelowego układu skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej, które początkowo zaprojektowano w formie ronda. Na etapie postępowania przetargowego zdecydowano, że optymalnym rozwiązaniem w tej lokalizacji będzie jednak skrzyżowanie skanalizowane, które zapewni wyższy poziom bezpieczeństwa wszystkich użytkowników, a także poprawi płynności przejazdu - mówi Agnieszka Zakrzacka z DRMG.
Zmianie ulegnie również przewidziany w projekcie budowy Nowej Bulońskiej Północnej początek innej przyszłej trasy - Gdańsk Południe Wrzeszcz. Nie zacznie się ona rozjazdem w okolicach skrzyżowania NBP z Nową Wołkowyską, tylko będzie bezpośrednio połączona z istniejącą już linią tramwajową Piecki Migowo, na wysokości przychodni Morena.
NBP to nie jedyna inwestycja miejska realizowana obecnie na granicy Jasienia i Ujeściska. We wrześniu ubiegłego roku przy ul. Lawendowe Wzgórze otwarte zostało przedszkole, tuż obok którego powstaje nowoczesny gmach szkoły podstawowej przewidziany dla ok. 700 uczennic i uczniów. Pierwszy dzwonek zabrzmi tu już 2 września. Aby skomunikować powstające Centrum Edukacyjne z istniejącą infrastrukturą drogową, równolegle do budowy linii tramwajowej, prowadzone są prace związane z budową układu drogowego umożliwiającego bezpośredni dojazd do placówek. Sama linia tramwajowa, dzięki liczącemu ponad 300 m przedłużeniu, też prowadzić będzie do Centrum Edukacyjnego.
Realizacja tak wielu znaczących dla miasta inwestycji w jednej lokalizacji, wymaga szczególnej koordynacji i określania terminowych priorytetów. Kluczowym terminem jest rozpoczęcie nowego roku szkolnego.
Data oddania układu drogowego od skrzyżowania ul. Jabłoniowej z Warszawską w kierunku Centrum Edukacyjnego przewidziano na koniec lipca, tak by umożliwić przygotowanie placówki do rozpoczęcia roku szkolnego. Zapewnienie przejazdu w rejonie skrzyżowania ul. Jabłoniowej i ul. Warszawskiej w kierunku al. Armii Krajowej planowane jest na koniec sierpnia br. Dojście do Centrum Edukacyjnego z ul. Porębskiego gotowe będzie późną jesienią. Całym układem drogowym Nowej Bulońskiej Północnej pojedziemy do końca tego roku natomiast tramwajami po nowej linii w połowie 2020 r. - dodaje A. Zakrzacka.
ZOBACZ! Grudzień 2018. Nowa Bulońska Północna w Gdańsku- stopień zaawansowania prac inwestycyjnych.
Najtragiczniejsze wypadki na Pomorzu w 2018 r.:
POLECAMY W NASZEMIASTO.PL:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?