Jednym z kluczowych elementów linii jest gotowy już nowy most kolejowy na Martwej Wiśle. Ta dwutorowa przeprawa, o długości 122 m i wadze 2 tys. ton, docelowo umożliwi jazdę pociągom z prędkością 100 km na godz. Znacznie się też zwiększy przepustowość - poprzednią przeprawą mogło przejechać 30 pociągów dziennie, po modernizacji będzie ich 180.
- W drugiej połowie kwietnia most zostanie oświetlony. W czerwcu rozpoczną się ostatnie prace związane z usuwaniem filarów starego mostu. Obecnie pociągi kursują zmodernizowanym torem i trwa przebudowa przejazdów, 17 obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym pod drugim - informuje Ewa Symonowicz-Ginter, z zespołu prasowego PKP PLK.
Tunel pod Martwą Wisłą. Otwarcie już w majówkę? [WIDEO,ZDJĘCIA]
Inną bardzo ważną częścią trasy Pruszcz Gd. - port jest system nowych wiaduktów kolejowych w Gdańsku. Gotowy jest już 17-metrowy przy ulicy Siennej. W trakcie budowy są jeszcze dwa wiadukty - dwutorowy przy ulicy Wosia Budzysza i jednotorowy na Lenartowicza. Koszt ich postawienia wyniesie 8,5 mln zł.
- Przy obiektach zakończono roboty fundamentowe, na półmetku są prace związane ze wznoszeniem nowych przyczółków. W maju na gotowych przyczółkach zostaną osadzone stalowe przęsła mostu - dodaje Ewa Symonowicz-Ginter.
W sumie wszystkie prace przy modernizacji linii mają się zakończyć w sierpniu, a jej łączny koszt wyniesie blisko 370 mln zł. Remont jest częścią programu portowego PKP, który zakłada do 2020 roku poprawę warunków przewozów towarowych do portów także w Gdyni, Szczecinie i Świnoujściu.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?