Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Nowy Port: Mieszkańcy budynku komunalnego przy ul. ks. Góreckiego 8 już od dwóch tygodni są bez wody

Ewelina Oleksy
Krzysztof Krzak/W24
Od dwóch tygodni nie mają w mieszkaniach wody, we wtorek zabrakło im też cierpliwości w czekaniu, aż administracja usunie usterkę.

Mieszkańcy komunalnego budynku przy ul. ks. Góreckiego 8 złożyli w Radzie Osiedla Nowy Port skargę na działalność Biura Obsługi Mieszkańców nr 9, podlegającego Gdańskiemu Zarządowi Nieruchomości Komunalnych. Bo urzędnicy, proszeni o pomoc - jak twierdzą mieszkańcy - zlekceważyli ich i zamiast przysłać beczkowóz, odesłali do sklepu po wodę mineralną potrzebną do mycia i gotowania.

Gdańsk: Pogrążył ją czynsz za duże mieszkanie komunalne przy ul. Łąkowej. Dostanie propozycję zmiany

- Nie zaoferowano nam żadnej pomocy i pomimo naszych usilnych próśb nie usunięto usterki. BOM tłumaczyło się niskimi temperaturami i odsyłało nas do zarządcy wybranego przez wspólnotę mieszkaniową. Tam z kolei winę zrzucali na BOM - żali się pani Paulina, mieszkanka pechowego budynku. Do akcji wkroczyli więc osiedlowi radni, którzy dziś złożą u dyrektora GZNK oficjalną skargę na BOM nr 9.

- Chcemy sprawdzić, czy BOM działało w tej sprawie zgodnie z procedurami i będziemy się domagać wyciągnięcia konsekwencji dyscyplinarnych wobec pracowników, którzy niewłaściwie potraktowali mieszkańców - zapowiada Łukasz Hamadyk, przewodniczący zarządu osiedla Nowy Port. - Niestety, nie jest to pierwszy sygnał o nagannym zachowaniu pracowników tego biura wobec interesantów.

Rury w budynku przy ul. ks. Góreckiego zamarzły, bo jak wskazują mieszkańcy - w budynku znajdują się nieogrzewane puste lokale - pustostany należące do miasta.

- BOM numer 9 nie udostępnia tych mieszkań naszemu zarządcy, który przez to nie może w pełni skutecznie usunąć awarii - wskazuje pani Paulina. - Za co płacimy 600 złotych czynszu? Nie mamy wody ani sprawnej kanalizacji, klatka jest w opłakanym stanie i bez światła - żali się kobieta.

Tymczasem pracownicy GZNK nie mają sobie nic do zarzucenia, bo jak podkreślają, jest to budynek wspólnoty, która zdecydowała, że zarządzać nim będzie prywatna firma Wizan.

Gdańsk: Po remoncie mieszkania socjalne zamieniają się w rudery: grzyb, pleśń, brak światła i wody

- Zgodnie z umową o zarządzanie, firma Wizan jest odpowiedzialna za utrzymanie we właściwym stanie technicznym budynku oraz dostawę mediów. Nie mamy obowiązku dostarczać tym mieszkańcom beczkowozów - mówi Magdalena Dyba z GZNK.

Jest szansa, że dziś z kranów mieszkańców budynku z ul. ks. Góreckiego wreszcie popłynie woda. W środę, po naszej interwencji, zarządca wysłał na miejsce ekipę, która usuwała skutki awarii.

- Jej przyczyną jest nieogrzewanie komunalnych pustostanów, znajdujących się w budynku. Takich przypadków jest wiele, woda w pustych lokalach zamarza i automatycznie odcina mieszkańców powyżej - poinformował nas pracownik firmy Wizan. Zarządca tłumaczy, że środowa próba to nie pierwsza, którą podjął, by pomóc mieszkańcom pozbawionym wody.

- Wcześniej w miarę możliwości sami próbowaliśmy tam ogrzewać, ale to nie dało rezultatów - mówią w Wizanie i zapewniają, że dziś mają się zakończą się problemy mieszkańców.

od 7 lat
Wideo

Wyniki II tury wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto