MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

O jakim samochodzie marzą kobiety? Wyniki badań oczekiwań i upodobań

Sebastian Imielski
Producenci aut poważnie podchodzą do kobiet jako grupy docelowej swoich wyrobów.
Producenci aut poważnie podchodzą do kobiet jako grupy docelowej swoich wyrobów. Valerij Zhugan/sxc.hu
Na rynku jest wiele samochodów typowo damskich, których tworzeniu towarzyszyła akcja związana z badaniem oczekiwań, upodobań i marzeń współczesnej kobiety.

Rozpoczynając przegląd ulubionych kobiecych samochodów warto zacząć od modelu, który został okrzyknięty "Kobiecym Samochodem Roku 2011" przez miesięcznik Twój Styl. Myli się ten, kto słysząc o podobnym plebiscycie stawia od razu na niewielkie autko miejskie, ewentualnie na stylową, modną, niepraktyczną zabawkę. W tym roku wygrał Seat Alhambra, czyli dużych rozmiarów, rodzinny van.

Jak jeździć optymalnie, bezpiecznie i opłacalnie? Porady

- W przypadku Alhambry zadecydował komfort, bezpieczeństwo i styl - tłumaczy Ilona Żmudczyńska, specjalista ds. marketingu w firmie KMJ Kaszubowscy, autoryzowanym dealerze Seata. - Samochód oprócz dużych gabarytów i szeregu praktycznych rozwiązań cechuje się również atrakcyjnym designem. To przekonało jury i czytelniczki magazynu.

Cenny indywidualizm
Są na rynku samochody typowo damskie, których tworzeniu towarzyszyła szeroka akcja związana z badaniem oczekiwań, upodobań i marzeń współczesnej kobiety. Pod te kryteria dopasowano design, wyposażenie i gamę dostępnych akcesoriów. Bez wątpienia takim samochodem jest Fiat 500. Reaktywacja kultowego modelu okazała się ogromnym sukcesem, głównie ze względu na możliwość dostosowania wyglądu zarówno we wnętrzu, jak i z zewnątrz pod indywidualne upodobania i gust użytkownika. Podobnie indywidualny styl preferuje Mini. Należąca do BMW kultowa marka przyciąga uwagę na ulicy i umiejętnie podąża za modą łącząc w sobie styl i typowe dla aut segmentu Premium podkreślenie pozycji społecznej użytkownika.

Kultowe damskie modele
Do takich zaliczyć można z pewnością Micrę. W chwili obecnej na rynku funkcjonuje trzecia generacja tego pojazdu. To typowo miejskie auto które przekonuje panie przede wszystkim ciekawą sylwetką, przystępną ofertą cenową i interesującymi rozwiązaniami technicznymi. Szeroka gama kolorystyki wnętrza i lakieru pozwala znaleźć wersję odpowiadającą gustowi klientki. Najnowsza Micra oferuje swoim użytkowniczkom wiele praktycznych rozwiązań, m.in. system wspomagający parkowanie z aktywnymi czujnikami. Pomimo niewielkich rozmiarów, Micra zapewnia komfort podróżowania, a bagażnik oferuje wystarczającą ilość miejsca na siatki z zakupami. Imponuje również zwrotność auta.

- Micra ugruntowała swoją rynkową pozycję i systematycznie powiększa grono klientów - mówi Michał Kumek, kierownik salonu firmy KMJ Kaszubowscy. - To idealne połączenie ciekawego wzornictwa z nowoczesnością i dobrą ceną.

Drugim z modeli Nissana, którym szczególnie interesują się panie jest Juke. To pierwszy miejski crossover tej marki. Przykuwa uwagę futurystycznym wyglądem. Auto jest bardzo wygodne, a napęd na 4 koła zapewnia stabilne trzymanie się drogi. A panie wybierają najmocniejsze silniki...

ABC pierwszej pomocy, gdy wypadek na drodze

Kobiety lubią SUV-y
Samochody tego segmentu od kilku lat święcą triumfy na całym świecie. Dzieje się tak m.in. dlatego, że chętnie wybierają je dla siebie również panie. - Toyota RAV4 przekonuje do siebie kilkoma znaczącymi elementami - powiedział Jarosław Omelańczuk, szef działu sprzedaży w firmie Anro Trade, autoryzowanym dealerze Toyoty. - Ten model był pionierem segmentu SUV z napędem na 4 koła. To rozwiązanie, zwłaszcza na polskich drogach, daje duże poczucie bezpieczeństwa i dobre właściwości jezdne. RAV4 jest przy tym samochodem o dynamicznej, podobającej się sylwetce. Kierowca siedzi wysoko, co zapewnia mu dobrą widoczność, a gabaryty auta gwarantują dużą ilość miejsca we wnętrzu i sporą przestrzeń bagażową.

Inni producenci podążają tym tropem konstruując nowe, dopracowane pod względem stylistyki modele. Taką marką jest Subaru, które dotąd kojarzyło się przede wszystkim z męskimi samochodami i surowym designem. Wizerunek ten może ulec zmianie już w kwietniu tego roku, kiedy do salonów trafi nowy model tego producenta.
- XV jest crossoverem, który ma wszelkie predyspozycje by podbić rynek - mówi Robert Ustarbowski, szef działu sprzedaży w firmie Zdanowicz, będącej autoryzowanym dealerem Subaru. - Będzie posiadał wszystko to, z czego słynie Subaru, czyli zaawansowany układ napędu 4x4 oraz legendarną niezawodność, jednocześnie atrakcyjny, nowoczesny design zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu. To z pewnością przekona do niego wiele kobiet.

Segment Premium
Fascynacja SUV-ami nie ominęła również segmentu Premium.
- Klientki Lexusa szczególnie chętnie wybierają model RX. Dużym powodzeniem cieszy się wersja z napędem hybrydowym - powiedziała Adriana Perlińska kierownik marketingu w firmie Lexus Gdynia.

Wzornictwo, technologia i bezpieczeństwo, to także cechy, dzięki którym chętnie wybieranym przez kobiety modelem jest Volvo XC 60.
- Ten model to bez wątpienia hit sprzedażowy Volvo - mówi Piotr Wejman, dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu w firmie Drywa. - Wybierany równie chętnie przez mężczyzn, jak i kobiety. To wszechstronny samochód rodzinny nadający się do jazdy zarówno w mieście jak i poza nim. Panie doceniają wysmakowany design i nowoczesne, bogate wyposażenie. Zwolenniczki pojazdów mniejszych rozmiarów chętnie wybierają kompaktowego, niebanalnego C30.

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto