Przebudowa rozpocznie się w najbliższy wtorek (22 marca) i obejmie zasięgiem tereny od Pruszcza Gdańskiego, aż do Gdyni Chyloni. Pierwsze prace ruszą w Sopocie i zaplanowano je tak, żeby nie stwarzały utrudnień podróżnym.
- Modernizacja zacznie się od toru numer 4 w Sopocie. Jest to tor dla pociągów towarowych, dlatego powinno obyć się bez żadnych problemów dla pasażerów PKP i kolejek SKM - informuje Leszek Lewiński z Zakładu Linii Kolejowych PKP PLK w Gdańsku. - Dopiero następne prace, które będą mieć miejsce na peronie 5 w Gdyni Głównej spowodują, że niektóre pociągów mogą mieć nieco zmieniony, albo skrócony rozkład kursowania.
Żeby poradzić sobie z modernizacją i utrudnieniami w ruchu, w kursowaniu pociągów zajdą różnego rodzaju zmiany. Od czerwca obowiązywać ma nowy rozkład dopasowany do harmonogramu prac, który zostanie przekazany przez wykonawcę robót.
- Z remontem radzić będziemy sobie na różne sposoby. Część pociągów kursować będzie po torach SKM, część poruszać się będzie wahadłowo po torze dalekobieżnym - mówi Leszek Lewiński. - Możliwe, że trasa niektórych połączeń zostanie skrócona do Gdańska Głównego.
Projekt prac na terenie Trójmiasta zakłada modernizację praktycznie całej infrastruktury. Od podpór i całości sieci trakcyjnej, przez odwodnienie torów i wszelkie systemy sygnalizacji, aż do peronów, przy których zatrzymują się pociągi dalekobieżne (z wyjątkiem peronu w Gdańsku Głównym).
- Perony zostaną zbudowane niemal od zera i będą całkowicie zadaszone. Dojścia do nich, takie jak np. kładka w Orłowie, zostaną zmodernizowane, a tam gdzie będzie to potrzebne, powstaną windy oraz przejścia podziemne - informuje Lewiński.
Inwestycja w Trójmieście jest częścią znacznie większego projektu przebudowy całej linii kolejowej E-65 z Warszawy do Gdyni. W Trójmieście modernizację (ze względu na organizację ruchu) podzielono na dwa etapy. Oba zostaną wykonane przez konsorcjum firm Feroco i Torpol. Przebudowa odcinka torowiska od Gdyni Chyloni do Żabianki kosztować będzie ok. 584 mln zł, a koszt modernizacji drugiego odcinka (od Żabianki do Pruszcza Gdańskiego) szacowany jest na 453 mln zł. Po ukończeniu prac modernizacyjnych wiosną 2014 roku, na całym odcinku linii E-65 podróż do Warszawy ma trwać około 160-165 minut. |
Czytaj też:
- W styczniu rozpocznie się przebudowa trójmiejskiego odcinka trasy kolejowej z Gdyni do Warszawy
- We Wrzeszczu wykoleił się pociąg towarowy [zdjęcia]
- Pierwszy krok w kierunku uratowania nastawni we Wrzeszczu
Kliknij w zdjęcie, żeby zobaczyć fotogalerię: | ||
Wykolejony pociąg | Nadchodzi wiosna! | Zwiedzamy Westerplatte |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?