Pierwszy z nich - CentralMeetBike, zakłada wykorzystanie doświadczeń Lipska i Drezna w rozwijaniu ruchu rowerowego. Do 2020 roku co najmniej 15 proc. ruchu drogowego ma być związana z rowerami.
- Realizacja założeń Karty Brukselskiej przez Gdańsk w ramach tego projektu odbędzie się przy ścisłej współpracy z Tczewem. Projekt obejmuje oprócz Gdańska i Tczewa także miasta z Czech i Słowacji. Budżet projektu wynosi ponad 3 mln euro - komentuje Remigiusz Kitliński, oficer rowerowy Gdańska.
Kolejny projekt koncentruje się na poprawie powiązań systemu komunikacji miejskiej z systemem rowerowym.
- Ważnym jego elementem będzie wdrożenie „planów podróży” w wybranych instytucjach sektora publicznego i w firmach prywatnych. Plany te pokażą co należy zrobić, by większa liczba osób rezygnowała z samochodu w codziennych dojazdach do pracy - zaznacza Remigiusz Kitliński.
Budżet projektu, w którym oprócz Gdańska uczestniczą Kalmar i Rostock wynosi 1,4 mln euro. Trzecia inicjatywa związana jest z historią.
- Po sukcesie, jakim okazała się trasa rowerowa prowadząca śladem dawnego muru berlińskiego, Michael Cramer, poseł do Parlamentu Europejskiego, opracował projekt budowy analogicznego szlaku wzdłuż przebiegu całej żelaznej kurtyny - od Morza Białego do granicy między Bułgarią a Grecją nad Morzem Czarnym. Na wybrzeżu gdańskim przebieg trasy zostanie zaprojektowany tak, by rowerzyści mogli dotrzeć do miejsc wiążących się z powstawaniem Solidarności i wkładem społeczeństwa Pomorza w obalenie systemu komunistycznego - opowiada Remigiusz Kitliński.
Budżet przedsięwzięcia to 120 tys. euro.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?