Dziś, 12 sierpnia, przy rondzie w Rumi, u zbiegu ulic Grunwaldzkiej, Dąbrowskiego i Żwirki i Wigury, odbyło się nadzwyczajne spotkanie dotyczące budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej, jako przedłużenia trójmiejskiej obwodnicy, na drodze krajowej nr 6.
Przedstawiciele okolicznych samorządów przybyli na spotkanie, by razem z kierowcami apelować do ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka o włączenie OPAT do systemu dróg krajowych.
- W ciągu doby przez rondo w Rumi przejeżdża 60-80 tys. samochodów – mówiła burmistrz Rumi, Elżbieta Rogala-Kończak. - Droga z Gdyni na Hel samochodem pochłania nawet 4,5 godziny, czyli tyle samo co samochodowa trasa z Warszawy do Gdyni. A powinna maksymalnie kilkadziesiąt minut – dodawał Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Miejsce happeningu wybrane zostało nieprzypadkowo, bo jest to najbardziej newralgiczny fragment trasy. Właśnie w okolicach ronda, zwłaszcza w godzinach szczytu, powstają gigantyczne korki, które od dawna spędzają sen z powiek kierowców. I właśnie na wsparcie kierowców w zabiegach o uznanie OPAT za jedną z priorytetowych inwestycji Pomorza o randze krajowej liczą władze samorządów. Dlatego podczas dzisiejszej akcji rozdali 5 tys. gotowych do wysłania kartek pocztowych zaadresowanych do Cezarego Grabarczyka.
- Dzisiaj na odcinku od zjazdu w Gdyni z obwodnicy Trójmiasta do zjazdu na Puck w Redzie muszę pokonać 56 skrzyżowań lub przejśc dla pieszych. Przepustowość drogi w godzinach szczytu zbliża się do 0 proc. - można wyczytać na kartce pocztowej przygotowanej do wysłania do ministra. - Planowany OPAT będzie drogą klasy ekspresowej o długości 14,6 km (...) Prognozowany czas przejazdu przy średniej prędkości 60km/h wyniesie 14,5 minuty.
OPAT, czyli Obwodnica Północna Aglomeracji Trójmiejskiej, to projektowana trasa długości 14 km, która wraz z ośmioma węzłami drogowymi, stanowić ma przedłużenie istniejącej Obwodnicy Trójmiejskiej - na obszarach miasta Gdyni, gminy Kosakowo oraz miast Rumi i Redy w powiecie wejherowskim. To dziś jedno z największych, strategicznych wyzwań inwestycyjnych Pomorza, o randze wykraczającej daleko poza granice regionu, zarazem o przewidywanym koszcie (ok. 1 miliarda zł), znacznie przewyższającym możliwości lokalnych samorządów. Choć to właśnie lokalne samorządy wyszły z inicjatywą budowy OPAT i wzięły na siebie wysiłek prac organizacyjnych i projektowych. |
Czytaj także:
OPAT: Estakadą? Wykopem? A może tunelem?Genialne grafiki i zdjęcia fotografa z Gdańska | "Nie boję się przyznać, że mam homofobię" | Stylowe Trójmiasto: Moda, design, zdjęcia, wideo |
|
Napisz tekst, opublikuj zdjęcia i wygraj nawet 500 zł!Każdy, kto opublikuje artykuł lub fotoreportaż w MMTrojmiasto.pl automatycznie weźmie udział w konkursie "Tym żyje miasto", w którym co miesiąc do wygrania jest 500 zł. | |||
dodaj artykuł | dodaj wpis do bloga | dodaj fotoreportaż | dodaj wydarzenie |
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?