Na stacji Gdańsk Zaspa Towarowa zdemontowano już większość starych torów, rozjazdów i sieci trakcyjnej. Usunięto łącznie ponad 23 km torów oraz 50 rozjazdów.
Gotowe jest odwodnienie - informuje Przemysław Zieliński z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - Wzmacniany jest grunt, do czego użyto dotychczas prawie 1800 sztuk pali.
Trwa też przebudowa przejścia dla pieszych na przystanku Gdańsk Kolonia oraz budowa nowej nastawni. Zainstalowane w niej urządzenia, a także system sterowania ruchem kolejowym, zapewnią sprawniejszą i bezpieczną obsługę większej liczby pociągów towarowych. Na odcinku od stacji Gdańsk Główny do stacji Gdańsk Zaspa Towarowa zdemontowano tor linii towarowej, razem z siecią trakcyjną. Zlikwidowano też peron na przystanku Gdańsk Nowe Szkoty. Umożliwiło to przygotowanie wzmocnienia gruntu.
Na stacji Gdańsk Port Północny wykonawca kontynuuje prace związane ze wzmacnianiem terenu, budową sieci trakcyjnej i nowych torowisk. Usunięto 7 km starych torów i rozjazdy. Uformowano nowe nasypy. Trwa budowa sieci teletechnicznej, elektroenergetycznej oraz systemu sterowania ruchem kolejowym.
W ramach inwestycji zlecanych przez PKP PLK w Gdańsku przebudowane ma zostać ponad 70 km torów, 13 przejazdów kolejowo - drogowych i przejść dla pieszych oraz wymienione 221 rozjazdów. Modernizacji doczekają się też trzy mosty, dwa wiadukty oraz 18 przepustów. Nad torami stacji Gdańsk Kanał Kaszubski, w ciągu ulicy Ku Ujściu, wybudowany zostanie nowy wiadukt z drogami dojazdowymi.
Prace postępują także w Gdyni. W mieście tym inwestycja PKP PLK wiąże się z modernizacją aż 115 km torów oraz elektryfikacją dojazdów do bram portu. Przebudowanych będzie też 13 km dróg, most kolejowy oraz dwa przejazdy kolejowo - drogowe.
- Komunikację ułatwi budowa dwóch wiaduktów kolejowych - dodaje Przemysław Zieliński z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na stacji Gdynia Port kontynuowane są prace przy odwodnieniu, budowie sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej. Demontowana jest wysłużona sieć trakcyjna i urządzenia systemu sterowania ruchem kolejowym. Usunięto już ponad 54 km starych torów oraz prawie sto rozjazdów. Wymienione zostaną na nowe, co umożliwi sprawny przejazd składów z toru na tor. Do pierwszego etapu budowy nowego układu torowego przygotowano ponad 150 tys. podkładów oraz ponad 10 km szyn.
Prace przy modernizacji kolejowego dostępu do portów morskich w Gdańsku i Gdyni poprawią przepustowość. Skróci się dzięki temu czas obsługi składów. Nowe systemy sterowania ruchem kolejowym pozwolą na sprawniejsze i bezpieczniejsze przeładowywanie większej liczby pociągów. Umożliwią też obsługę dłuższych i cięższych składów, czyli przeładunek większej ilości towarów. Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. w Gdańsku i Gdyni znacząco poprawią warunki przewozu ładunków koleją.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?