Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Podpisano umowę na dostawę dwóch pociągów Impuls. Pierwszy z nich na pomorskie tory wyjedzie do końca 2023 r.

Maciej Naskręt
Maciej Naskręt
Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), które kupi samorząd województwa pomorskiego będą wozić pasażerów na Pomorzu - jeden w ruchu podmiejskim, a drugi aglomeracyjnym. Będą to polskie składy Impuls budowane w Nowym Sączu przez firmę Newag. Pociągi będą kosztować prawie 70 mln zł. Jest też przewidziana opcja na dokupienie dodatkowych 29 pojazdów.

Dwa nowe elektryczne zespoły trakcyjne (EZT), które kupi samorząd województwa pomorskiego będą wozić pasażerów na Pomorzu - jeden w ruchu podmiejskim, a drugi aglomeracyjnym. Będą to polskie składy Impuls budowane w Nowym Sączu przez firmę Newag. Pociągi będą kosztować prawie 70 mln zł. Jest też przewidziana opcja na dokupienie dodatkowych 29 pojazdów.

Umowę z firmą NEWAG podpisali 23 sierpnia 2022 r. marszałkowie województwa pomorskiego Mieczysław Struk i Leszek Bonna oraz prezes nowosądeckiego zakładu Zbigniew Konieczek.

Umowa przewiduje prawo opcji dla samorządu województwa zamówienia do dwudziestu dziewięciu dodatkowych EZT. Zamawiający planuje zawiadomienie spółki o ewentualnym skorzystaniu z prawa opcji nie później, niż do dnia 31 marca 2023 roku.

Dostawy EZT objęte zakresem podstawowym Umowy będą wykonywane w terminach 24 lub 36 miesięcy od zawarcia Umowy w zależności od konfiguracji danego EZT. W razie skorzystania przez Zamawiającego z opcji zamówienia dodatkowych EZT strony ustalą odrębny harmonogram dostaw, z zastrzeżeniem, że dostawa wszystkich EZT objętych opcją powinna zostać zakończona w terminie 54 miesięcy od otrzymania przez Spółkę oświadczenia o skorzystaniu z prawa opcji.

Wartość umowy wynosi 56,9 mln zł netto, co stanowi wynagrodzenie za wykonanie wszystkich zobowiązań umownych. Wartość umowy z uwzględnieniem prawa opcji w całości (tj. w razie rozszerzenia przedmiotu umowy o dostawę dwudziestu dziewięciu dodatkowych EZT) wynosi 904,9 mln zł netto.

Spółka udziela rękojmi za wady i gwarancji jakości na każdy dostarczony EZT na okres 36 miesięcy od daty dostawy, z zastrzeżeniem dłuższego okresu rękojmi i gwarancji dla wskazanych w umowie prac i materiałów.

Newag ponadto wniósł zabezpieczenie należytego wykonania umowy, które służy pokryciu roszczeń zamawiającego z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, w wysokości 3,5 mln zł w formie gwarancji ubezpieczeniowej. W przypadku skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, spółka Newag zobowiązana będzie do zwiększenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy do wysokości 5 proc. łącznej wartości Umowy brutto. 70 proc. zabezpieczenia zostanie zwrócone po dostawie wszystkich EZT. Pozostała część zostanie zwrócona po wygaśnięciu rękojmi za wady i gwarancji jakości.

Umowa przewiduje też kary umowne z tytułu zwłoki w dostawie EZT, niewykonania i nienależytego wykonywania innych przewidzianych w umowie zobowiązań oraz odstąpienia od umowy z przyczyn leżących po stronie Spółki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Podpisano umowę na dostawę dwóch pociągów Impuls. Pierwszy z nich na pomorskie tory wyjedzie do końca 2023 r. - Dziennik Bałtycki

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto