Zwężenie jezdni do dwóch pasów w stronę Stogów i Elbląga. Do tego pięć nowych skrzyżowań i naziemne przejścia dla pieszych, a dla rowerzystów bezkolizyjna ścieżka. Tak po przebudowie wyglądać ma 2-kilometrowy odcinek Podwala Przedmiejskiego, jednej z głównych arterii komunikacyjnych Gdańska. Chociaż projekt remontu jest gotowy i wszystko wskazywało na to, że prace budowlane ruszą w tym roku, to jednak tak się nie stanie.
Podwale Przedmiejskie. Jak miało być przebudowane?
Przebudowa Podwala została bowiem wpisana w ramy większego projektu - "Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska". W lutym miasto będzie aplikować o jego dofinansowanie ze środków unijnych. Realnie zatem prace na Podwalu ruszą dopiero w następnym, 2018 roku.
- Zmiana charakteru Podwala Przedmiejskiego jest dla Śródmieścia inwestycją kluczową. Niestety nie znajduje to odzwierciedlania w priorytetach miasta - przebudowa właśnie kolejny raz została odłożona w czasie - nie kryją rozczarowania urbaniści z Forum Rozwoju Aglomeracji Gdańskiej. Inwestycja na Podwalu miała bowiem wreszcie zwrócić je pieszym i spowodować, ze przestanie ona być barierą oddzielającą Dolne Miasto od centrum.
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Miały być nowe skrzyżowania i przejścia dla pieszych
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?