- To nie była łatwa decyzja, ale zostaliśmy do niej zmuszeni przez wręcz lawinowy wzrost bieżących kosztów utrzymania związanych z infrastrukturą - wyjaśnia przyczyny podwyżki Marcin Głuszek, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście.
Jak przyznaje Głuszek, od 2008 roku koszty energii trakcyjnej wzrosły o ponad 6 mln złotych, a koszty związane z dostępem do linii kolejowej kosztowały spółkę 3 mln złotych więcej.
- Ceny biletów jednorazowych pozostają niezmienione, ponieważ uważamy, że znajdują się na na optymalnym poziomie - stąd ruch taryfowy dotyczący jedynie biletów okresowych - mówi Marcin Głuszek.
Ostatnia, 12 proc. podwyżka cen biletów w pociągach SKM miała miejsce w kwietniu 2008 roku, jednak okazała się niewystarczająca na pokrycie ciągle rosnących kosztów funkcjonowania SKM.
Głuszek tłumaczy też, że majowa podwyżka jest niższa od poziomu inflacji, który od 2008 roku łącznie wyniósł niemal 8 proc. - Ten wzrost jest taki, jak widać na plakacie informującym o podwyżce - jest "lekki, jak ta chmurka na błękitnym niebie" - mówi Głuszek.
Bilety okresowe kupione w przedsprzedaży do końca kwietnia, kupujemy według cen przed podwyżką. Przykładowo kupując bilet 25 kwietnia z terminem ważności od 1 maja zapłacimy za niego według ceny przed podwyżką.
O ile podrożeją bilety? | |||
Trasa | Przed podwyżką | Po podwyżce | |
Gdańsk Główny <-> Sopot Gdańsk Wrzeszcz <-> Sopot Gdynia Główna <->Sopot | Ulgowy (49%) | 33,20 zł | 34,86 zł |
Normalny | 65,10 zł | 68 zł | |
Gdańsk Główny <-> Gdynia Główna Wejherowo <-> Gdynia Główna | Ulgowy (49 %) | 48,19 zł | 51 zł |
Normalny | 94,50 zł | 100 zł | |
Czytaj też:
Rowerzyści nie chcą płacić za przewóz roweru w SKM
**
Koniec z darmowym przewozem rowerów w SKM
**
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?