MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Polski Rejestr Statków SA w Gdańsku nie spełnia wymogów

(JAS)
Nadzór administracji morskiej nad działalnością żeglugową Polskiego Rejestru Statków SA w Gdańsku zapowiedział Marek Szymoński, wiceminister infrastruktury, podczas spotkania, które odbyło się w sobotę w Urzędzie ...

Nadzór administracji morskiej nad działalnością żeglugową Polskiego Rejestru Statków SA w Gdańsku zapowiedział Marek Szymoński, wiceminister infrastruktury, podczas spotkania, które odbyło się w sobotę w Urzędzie Morskim w Gdyni.

Według niego instytucja ta nie spełnia wymogów stawianych towarzystwom klasyfikacyjnym w Unii Europejskiej.
Przed ponad dwoma laty IACS (Międzynarodowe Stowarzyszenie Towarzystw Klasyfikacyjnych) skreśliło PRS z listy swoich członków. Stało się to z powodu zatonięcia w marcu 2000 na Atlantyku greckiego statku do przewozów ładunków masowych "Leader L.". Zginęło wówczas 18 z 31 marynarzy, stanowiących jego załogę. Masowiec znajdował się pod nadzorem klasyfikacyjnym PRS.
Wiceminister Szymoński stwierdził, że trzeba jak najszybciej dostosować strukturę organizacyjną i własnościową PRS do norm unijnych. Są już gotowe stosowne rozwiązania ustawowe, z których można skorzystać. Wystarczy decyzja zarządu PRS. Natomiast zmiany wymaga koncepcja przeprowadzenia prywatyzacji tej instytucji przez resort Skarbu Państwa. Nie można dopuścić do tego, aby jej akcjonariuszami były firmy, które PRS nadzoruje.
Do podniesienia jakości działalności żeglugowej towarzystwa powinna przyczynić się też jego ściślejsza współpraca z administracją morską. Obecnie, gdy z powodu wykrytych nieprawidłowości technicznych, statek zatrzymają w porcie inspektorzy Port State Control (światowa organizacja zajmująca się bezpieczeństwem żeglugi), jest pewne, że w następnym porcie zostanie on zatrzymany ponownie. Statki znajdujące się na czarnej liście PSC są kontrolowane tak długo, aż usunie się na nich wszystkie usterki. Jeżeli klasyfikował je PRS, stanowi to dowód niedostatecznej jakości przeprowadzanych inspekcji.
Międzynarodowa statystyka zatrzymań statków wykazała, iż stan 28 proc. statków, ze wszystkich zarejestrowanych w PRS, budził wątpliwości inspektorów PSC. Według kierownictwa PRS statystykę zawyżono. Ich zdaniem, wskaźnik procentowy zatrzymanych statków ze świadectwem PRS wynosi 15,6 proc.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Paliwo na stacjach będzie tańsze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto