W ramach inwestycji przebudowano dolną rampę, a górną zakupiono jako staroużyteczną z portu Helsinki. Od chwili sprowadzenia rampy do Gdyni pracowano nad konstrukcjami stalowymi, aby zaadaptować je do potrzeb portu. Wykonano też umocnienia dna oraz przebudowę linii cumowniczo-odbojowej na Nabrzeżu Rumuńskim.
Roboty budowlane rozpoczęły się w sierpniu i potrwały niecałe cztery miesiące. Nowe stanowisko do obsługi statków ro-ro w narożniku Nabrzeży Rumuńskiego i Czeskiego służyć będzie obsłudze statków Finnlines typu STAR.
Stanowisko to istotny element rozwoju sieci Autostrad Morskich, w której gdyński port odgrywa znacząca rolę. Świadczą o tym połączenia promowe na trasach Helsinki - Gdynia - Rostock oraz Gdynia - Karlskrona. Jest także częścią przedsięwzięcia inwestycyjnego Portu Gdynia o nazwie „Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia”.
Czytaj codziennie: MMTrojmiasto.pl/Wiadomości
Wybory w Trójmieście | Wygraj 500 zł | Piłkarska Ekstraklasa | Praca TrójmiastoDrogowe Miasto | Koncerty w Trójmieście | Pisz bloga | Matura 2011 |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?