W zatwierdzonym projekcie cennika średnia stawka jednostkowa opłaty podstawowej (zależna od masy pociągu i kategorii linii kolejowej) wyniesie 5,27 zł/pockm (pociągokilometr).
Jest to wzrost o 23,8% w stosunku do obecnie obowiązującej wartości 4,62 zł/pockm. UTK podaje, że wysokość części stawki związanej z rodzajem trakcji spadła z 1,38 zł na 1,19 zł/pockm, tj. o 19 gr.
- Mając na uwadze, że praca eksploatacyjna na linii nr 250 jest w ponad 99% realizowana trakcją elektryczną, analizując cennik, należy obliczyć średnią stawkę rzeczywistą, która stanowi sumę stawki średniej i części stawki zależnej od trakcji. Średnia stawka rzeczywista rośnie w projekcie nowego cennika w odniesieniu do cennika obecnie obowiązującego o 91 gr/pockm, co stanowi wzrost o 15,17% - informuje Urząd Transportu Kolejowego.
UTK dodaje, że zarządca zrezygnował w projekcie cennika z kalkulacji stawki opłaty manewrowej oraz ze stosowania dodatkowych współczynników różnicujących średnią stawkę w zależności od kategorii linii kolejowej, oraz z pobierania dodatkowego składnika stawki jednostkowej opłaty podstawowej związanego z rodzajem wykonywanych przewozów.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?