Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przebudowa Podwala Przedmiejskiego w Gdańsku. Nowe skrzyżowania i przejścia dla pieszych

Maciej Pietrzak
Podwale Przedmiejskie do końca 2016 roku zostanie przebudowane
Podwale Przedmiejskie do końca 2016 roku zostanie przebudowane Karolina Misztal
Podwale Przedmiejskie wreszcie przestanie być barierą dzielącą centrum Gdańska na dwie, nierówno rozwijające się części. Pomóc mają m.in. nowe skrzyżowania i przejścia dla pieszych.

Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańsk ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy Podwala Przedmiejskiego, jednej z głównych arterii Gdańska. Remont ma ruszyć w drugiej połowie tego roku.

Prace obejmą 2-kilometrowy odcinek Podwala od ulicy Okopowej do Elbląskiej. Najważniejszą drogową zmianą będzie stworzenie czterech zupełnie nowych skrzyżowań.

- Będą one zlokalizowane na ulicach Żabi Kruk, Chmielnej, Łąkowej oraz Elbląskiej. Przebudowa powyższych skrzyżowań ma na celu umożliwienie przejazdu przez znajdujące się w pasie drogowym torowisko. W okolicy skrzyżowań przewiduje się także udostępnienie naziemnych przejść dla pieszych, stanowiących alternatywę dla istniejących przejść podziemnych. W celu zapewnienia bezpieczeństwa i właściwej organizacji ruchu drogowego, przewiduje się także montaż sygnalizacji świetlnej podłączenie jej do systemu TRISTAR - informuje Agnieszka Zakrzacka z DRMG.

Nowa koncepcja Podwala Przedmiejskiego ma wpisywać się także w zmieniany właśnie w związku z budową Forum Gdańsk układ drogowy w rejonie ulicy Okopowej i alei Armii Krajowej.

Na przebudowanym fragmencie Podwala jezdnia w kierunki centrum będzie miała trzy pasy, natomiast w stronę przeciwną - na Stogi i Elbląg dwa (jeden z pasów zostanie zlikwidowany).

Co ważne, nowy charakter zmodernizowanej trasy ma nie wydłużać czasu przejazdów komunikacji miejskiej. Lewoskręty i miejsca do nawrotów powstaną w pobliżu istniejących przystanków tramwajowych, dzięki czemu będzie możliwość synchronizacji sygnalizacji świetlnej z ruchem tramwajów.

Zmiany na Podwalu Przedmiejskim ucieszą zapewne też cyklistów i pieszych, mimo że remont nie przewiduje likwidacji czy odnowienia istniejących przejść podziemnych.

- Na całej długości projektowanego odcinka Podwala planowana jest ścieżka rowerowa, umożliwiająca bezkolizyjny przejazd. Modernizacja ciągów pieszych oraz jezdni zakładana jest jedynie na odcinkach wymagających wymiany nawierzchni, a istniejące przejścia podziemne nie są objęte przedmiotem opracowania - dodaje Agnieszka Zakrzacka.

Przypominamy jednak, że jedno z przejść podziemnych - na wysokości ul. Żabi Kruk - już na wiosnę ma zyskać nowe, ładniejsze oblicze dzięki wyłonionemu w drodze konkursu muralowi. Zwycięski projekt Dawida Celeka z Wrocławia przedstawia kilkanaście historycznych rycin miasta przeplatanych charakterystycznymi portalami kamienic.

Wyłoniona w przetargu DRMG na przebudowę Podwala Przedmiejskiego firma będzie miała czas na przygotowanie projektu do połowy lipca 2016 roku. Prace zaczną się już po kilku miesiącach od otwarcia tunelu pod Martwą Wisłą, do którego przerzucony ma zostać ruch tranzytowy z ulicy Elbląskiej.

Jak zapewniają gdańscy urzędnicy przebudowa Podwala ma się zakończyć jeszcze do końca 2016 roku. A

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto