Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Przed EURO '2012. Pomorskie Centrum Informacji Turystycznej już otwarte

K.Netka
Służyła obronie miasta, była honorowym wjazdem do jego „serca” - Brama Wyżynna w Gdańsku. Od dzisiaj jest synonimem turystycznego biznesu. We wtorek, w tym zabytkowym obiekcie otwarto Pomorskie Centrum Informacji Turystycznej.

Uroczystość poprzedzona została konferencją w Urzędzie Marszałkowskim, podczas której podsumowano turystyczną kampanię promocyjną województwa pomorskiego, realizowaną pod hasłem „Pomorskie - Nabierz Kolorów”. Głównym celem kampanii „Pomorskie - nabierz kolorów” - było zachęcanie do odwiedzania Pomorskiego nie tylko latem, ale o każdej porze roku.

ZOBACZ także: Brama Wyżynna jak nowa

Główna kampania realizowana była w 2011 r., a wyniki tego przedsięwzięcia to m.in. wzrost o 8 procent przekonania o turystycznej atrakcyjności pomorskiego niezależnie od pory roku - informował Wojciech Kreft, kierownik projektu.

Projekt ZSIT WP, integrujący informację turystyczną województwa, jest częściową kontynuacją kampanii, gdyż dzięki budowie systemu przepływu informacji i planowanej wkrótce jej prezentacji przy wykorzystaniu nowoczesnych nośników – 245 infomatów z 40 - 46-calowymi ekranami dotykowymi, dociera do odwiedzających region z konkretnymi propozycjami wypoczynku - wynika z informacji, przedstawionych przez Rafała Baranowskiego z Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego.

Po uruchomieniu portalu WWW.pomorskie.travel , nadszedł czas na otwarcie Pomorskiego Centrum Informacji Turystycznej w Bramie Wyżynnej w Gdańsku. Obiekt zmodernizowany przez partnera projektu Muzeum Historyczne Miasta Gdańska, zagospodarowany zostanie przez Samorząd Województwa Pomorskiego, który zarządzanie PCIT powierzy Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

- Obie organizacje będą dbały nie tylko o jakość udzielanej informacji czy komfort poszukujących aktualności o regionie ale także w ramach PCIT współpracować będą z branżą i środowiskiem turystycznym na rzecz rozwoju kompleksowej oferty dostosowanej do preferencji odbiorców – mówi Mieczysław Struk, marszałek województwa pomorskiego.

Profesjonalizm projektu polegać będzie nie tylko na wiedzy i umiejętnościach osób obsługujących portal, ale przede wszystkim na szybko aktualizowanej informacji turystycznej. Nad tą częścią projektu pracuje zespół Departamentu Turystyki UMWP, PROT oraz 22 lokalne organizacje turystyczne i 1 Lokalna Grupa Działania. Aktualności dostarczane z regionu zapewnią współpracujący redaktorzy, reprezentujący organizacje czyli Partnerów zapewniających ciągłość projektu - informuje Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu marszałkowskiego Województwa Pomorskiego, prezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Pomorski ZSIT umożliwi rozwój nieograniczonej sieci powiązań informacyjnych, co zapewni promocję miast w innych, w nieograniczony sposób i jednocześnie pobudzi mobilność turystyczną w obszarze województwa.

Bez wsparcia środkami finansowymi Unii Europejskiej nie byłoby szans na zrealizowanie tego projektu. Dotacja na stworzenie w regionie pomorskim zintegrowanego systemu „it” pochodzi z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - EFRR. Przyznana została z zasobów Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 - 2013. Koszt realizacji to 12 850 000 złotych z czego 75 procent to dofinansowanie unijne. Samorząd Województwa realizuje część informatyczną przedsięwzięcia na kwotę ok. 9,6 mln zł, a Muzeum Historyczne Miasta Gdańska modernizację Bramy Wyżynnej na kwotę 3,25 mln zł. Udział każdego z partnerów to 25 procent swojej części.

Poza środkami finansowymi pozyskanymi z funduszy europejskich niezmiernie istotna jest jednak współpraca regionalna z samorządami lokalnymi i lokalnymi organizacjami turystycznymi. Pomorskie Centrum IT zarządzane przez PROT i GOT, będzie dysponowało aktualnymi informacjami o wydarzeniach w regionie tylko wtedy, gdy dotrą one na czas. Skala projektu jest imponująca. Dzięki budowie silnej więzi pomiędzy aktorami sceny turystycznej regionu, projekt stwarza okazję do szerokiej wymiany informacji. Tak budowany portal kumulujący informacje ma szansę przyczynić się do budowy marki Pomorskie – mówiła Katarzyna Sobierajska, podsekretarz stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki.
PCIT zlokalizowane zostało w zabytkowej XVI – wiecznej w Bramie Wyżynnej w Gdańsku. Brama zwykle dzieli - mówił Adam Koperkiewicz, dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. Dzieli ludzi na mieszkających w grodzie i poza nim. To, co będzie się działo w Bramie Wyżynnej, służyć ma łączeniu ludzi. Takim łącznikiem jest bowiem informacja.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto