W tegorocznym Gdańsk Business Week wzięło udział 95 osób w wieku 15-19 lat z Polski, Gruzji i Ukrainy. Podczas wydarzenia porozumiewali się tylko w języku angielskim, pracując nad osiąganiem zamierzonych celów:
– Przez cały tydzień obserwowałam przemianę młodzieży, która szybko nauczyła się pracy w grupie i przełamała bariery językowe. Choć wcześniej uczestnicy się nie znali i pochodzili z różnych państw, szybko zintegrowali się i po kilku dniach mogli pochwalić się nie tylko pierwszymi pomysłami na biznes, ale także ogromną pewnością siebie i wiarą we własne możliwości – opowiada Małgorzata Zalewska, Project Manager w InvestGDA.
W trakcie tygodnia w Gdańsku uczestnicy wzięli udział w 13 wykładach i 19 sesjach z tzw. symulacjami biznesowymi, przechodząc 2-letni rozwój firmy w czasie 6 dni. Efekty swojej pracy zaprezentowali 21 lipca. Tego dnia sala sportowa Gdańskiego Liceum Autonomicznego stała się targowiskiem przedsiębiorstw. Uczniowie w swoich grupach prezentowali innowacyjne produkty, takie jak: mobilną szafę – aplikację wybierającą ubranie na dany dzień czy kask, który pomaga walczyć z depresją. Zaproszeni goście wcielili się w inwestorów z określoną pulą wirtualnych pieniędzy – to za ich pomocą nagradzali zespół, który miał najbardziej przemyślany produkt oraz plan sprzedażowy.
W rolę inwestorów wcielili się m.in. Prezydent Miasta Gdańska Paweł Adamowicz, Wiceprezesi STARTERA: Tomasz Szymczak i Joanna Grandzicka oraz przedstawiciele InvestGDA, Samorządu Województwa Pomorskiego czy firm takich jak Speednet, Wipro, Deloitte, Grupa Inwestycyjna Hossa S.A, Alexander Mann Solutions oraz Flextronics.
Największe uznanie w oczach inwestorów zdobyła firma „Awe-full A”, która opracowała „Strażnika zdrowia” – personalną bransoletkę, która analizuje działanie całego organizmu w poszukiwaniu chorób i schorzeń, a tym samym oszczędza czas poprzez wystawienie diagnozy bez wizyty lekarskiej.
Oprócz tego każda grupa zaprezentowała efekty wykonanych symulacji biznesowych podczas tzw. Stockholder Presentation. Niczym prawdziwi menadżerowie każdy z uczestników opowiadał zgromadzonym gościom o swojej roli w firmie, sukcesach oraz wyzwaniach związanych z rozwojem wirtualnej firmy.
Ponadto, każdy zespół miał szansę powalczyć o uznanie w świecie social media. Zadaniem firm było stworzenie fanpage’a na Facebooku i zdobycie jak największej liczby fanów. Zwycięska grupa uzyskała ich niemal 600. Młodzież sprawdziła również, jak poradziłaby sobie na prawdziwej giełdzie i zdobyła wiedzę o finansach, której nie posiada przeciętny nastolatek.
Gdańsk Business Week stawia także na rozwój nauki przemawiania publicznego. Osoby dotychczas nieśmiałe i niepewne swoich umiejętności miały szansę wystąpić na scenie przed uczestnikami i sprawdzić się w całkowicie nowej roli.
Uczestnicy Business Weeka przybyli do Gdańska nieśmiali, niepewni tego, co ich czeka. Wyjechali uśmiechnięci, mówiący płynnie po angielsku, świadomi swoich talentów i mocnych stron: – Gdańsk Business Week był impulsem do zmiany i dalszego rozwoju. Dał nam szansę na osiągnięcie sukcesu w biznesie. Wydarzenie się skończyło, ale inspiracje pozostają. Teraz wszystko zależy od nas – przekonuje Artur Andrzejewski, 17-letni uczestnik wydarzenia.
– Brałam udział w programie rok temu, wtedy nie miałam pojęcia o biznesie. Teraz wiem, że to właśnie dzięki Business Weekowi zdecydowałam, czym chcę zajmować się w przyszłości, to on zmotywował mnie do działania, pozwolił poznać wielu niezwykle ciekawych ludzi i poszerzył moje horyzonty. Tydzień pracy z ludźmi z różnych stron świata jest czymś niepowtarzalnym – mówi Maria Stępień, absolwentka Gdańsk Business Week.
A to nie koniec przygody z biznesem dla uczestników tegorocznej edycji programu: – Gdańsk Business Week nie kończy się po 6 dniach. Co miesiąc organizujemy spotkania dla absolwentów programu. Chcemy mieć stały kontakt z młodzieżą, która pod naszymi skrzydłami może w dalszym stopniu rozwijać siebie i – w niedalekiej przyszłości – pierwsze firmy – mówi Agnieszka Cichocka, koordynatorka Gdańsk Business Week z ramienia Inkubatora STARTER.
Do tej pory w 7 edycjach Gdańsk Business Week wzięło udział ponad 700 osób. Na całym świecie program może pochwalić się 60 tys. absolwentów.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?