Przejścia naziemne w Gdańsku. Pomorski Urząd Wojewódzki tłumaczy procedowanie przejść vis-a-vis Dworca Głównego PKP oraz Bramy Wyżynnej

Kamil Kusier
Kamil Kusier
Przemyslaw Swiderski
Udostępnij:
Temat naziemnych przejść dla pieszych w rejonie Bramy Wyżynnej oraz Dworca Głównego PKP w Gdańsku wywołał spore poruszenie wśród mieszkańców Gdańska. Główny spór dotyczył grupy pieszych oraz zmotoryzowanych, którzy już teraz w Centrum Gdańska tracą od kilkunastu do kilkudziesięciu minut dziennie w zatorach drogowych. Jak informuje w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim" Małgorzata Cymer, dyrektor Wydziału Infrastruktury Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego nie ma zagrożeń dla inwestycji przejścia naziemnego vis-a-vis Bramy Wyżynnej, inaczej natomiast wygląda kwestia budowy przejścia w rejonie dworca kolejowego.

- Budowa przejścia przy Bramie Wyżynnej uzyskała pozwolenie Wojewody Pomorskiego na realizację inwestycji, która jest w trakcie wykonania i z tego co widziałam obecnie zbliża się ku końcowi - informuje Małgorzata Cymer, dyrektor Wydziału Infrastruktury PUW.

Co z przejściami naziemnymi vis-a-vis Dworca Głównego PKP oraz bramy Wyżynnej

Odpowiedź Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego może uspokoić mieszkańców Gdańska, którzy od wielu lat oczekują wspomnianego przejścia właśnie w rejonie ul. Okopowej.

Inaczej sprawa wygląda w kontekście przejścia naziemnego na ul. Podwale Grodzkie. Jak informuje Wydział Infrastruktury PUW inwestycja nie została zablokowana, to jednak wydana została decyzja o odmowie udzielenia zgody na realizację przejściu przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku.

- Inwestycja przy dworcu PKP nie została zablokowana - odpowiada Małgorzata Cymers, dyrektor Wydziału Infrastruktury PUW. - Jeżeli projekt budowlany będzie spełniał wymogi prawa, wojewoda pomorski nie będzie miał możliwości wydania decyzji odmownej. Dotyczy to wszystkich inwestycji, nie tylko tej.

Dlaczego zatem przejście vis-a-vis Dworca Głównego PKP nie zostanie obecnie zrealizowane?

- W tej sprawie decyzja o odmowie udzielenia zgody na realizację przejścia przy dworcu PKP została wydana z uwagi na niezgodność przedstawionych rozwiązań projektowych z obowiązującymi przepisami prawa - tłumaczy Małgorzata Cymers w rozmowie z "Dziennikiem Bałtyckim". - Naruszony został paragraf 127 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, to jest niezachowana została odległość planowanego przejścia dla pieszych od istniejącego sąsiadującego skrzyżowania, która powinna wynosić minimum 200 metrów, a według informacji podanych przez projektanta wynosi 185 metrów. Inwestor nie wystąpił o udzielenie odstępstwa od ww. przepisu, a uzyskanie tego odstępstwa umożliwiłoby wydanie decyzji pozytywnej.

Jak informuje PUW w Gdańsku jest to jedyny powód odmowy udzielenia pozwolenia. Inwestor złożył odwołanie do Ministra Technologii i Rozwoju.

Czy 15 metrów rozbieżności może być kluczowe dla powodzenia miejskiej inwestycji? Wydawać by się mogło, że nie, choć zrozumiałym jest, że wszelkie tego typu prace budowlane powinny odbywać się w zgodzie z przepisami prawa.

Trwa głosowanie...

Czy popierasz budowę przejść naziemnych w Centrum Gdańska?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska elektromobilność w liczbach

Wideo

Materiał oryginalny: Przejścia naziemne w Gdańsku. Pomorski Urząd Wojewódzki tłumaczy procedowanie przejść vis-a-vis Dworca Głównego PKP oraz Bramy Wyżynnej - Dziennik Bałtycki

Komentarze

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Przejdź na stronę główną Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie