Przejścia podziemne to zmora gdańszczan - mówią działacze, którzy oznaczyli "punkty teleportacji"

wie
Nadesłane
"Choć obecnie władze coraz więcej mówią o stawianiu na alternatywy dla masowej motoryzacji, to w wielu kluczowych miejscach sprawa nie ulega zmianie i tak jak 20 lat temu - a nawet bardziej - samochód ma absolutny priorytet" - pisze Michał Błaut, który przekonuje, że budując przejścia podziemne, gdański magistrat uderza w najsłabszych. By pomóc w rozwiązaniu problemu działacze przygotowali prowizoryczne "punkty teleportacji".

Swoją gorzką refleksją z okazji Europejskiego Dnia Bez Samochodu dzieli się w liście otwartym do mediów Michał Błaut z Obywatelskiej Ligi Ekologicznej i Gdańskiej Kampanii Rowerowej.

"Najbardziej wymowny przykład przedkładania wygody kierowców nad interesem pieszych i rowerzystów stanowią przejścia podziemne. W Europie Zachodniej od dawna są likwidowane, w Gdańsku nadal mają się dobrze. Wraz z nowymi inwestycjami tuneli dla pieszych wręcz przybywa. Są one szczególnie uciążliwe dla najsłabszych uczestników ruchu, czyli ludzi starszych, niepełnosprawnych,czy też dla rodziców z wózkami dziecięcymi, dla których pokonanie kilkudziesięciu schodów jest bardzo trudne lub wręcz niemożliwe" - przekonuje Błaut nawiązując m.in. do trzech nowych przejść podziemnych, które powstały w związku z budową wrzeszczańskiego odcinak Trasy Słowackiego.

Działacz nie ogranicza się jednak tylko do krytyki nowych inwestycji. Narzeka także na brak postępów w infrastrukturze sprzed 1989 r., w której jedną z niewielu zmian była budowa kilku wind przy kładce na Zaspie.
"W miejscu na swój sposób rekordowym – na Zaspie przy alei Rzeczpospolitej, osoba chcąca przedostać się z ul. Bajana na ul. Żwirki i Wigury, z pominięciem schodów musi nadrobić co najmniej 1300 metrów! Przejścia podziemne są uciążliwe dla pozostałych pieszych, w tym pasażerów komunikacji zbiorowej oraz rowerzystów, którym znacznie wydłużają czas podróży. Powoduje to, że rower, transport zbiorowy, czy ruch pieszy stają się jeszcze mniej konkurencyjne do samochodu." - pisze.

Aktywiści postanowili przypomnieć o problemie także na gdańskich ulicach.

"Biorąc pod uwagę dotychczasowe działania, a w zasadzie ich brak, można się obawiać, że rozwiązanie problemu przejść podziemnych nastąpi dopiero po wynalezieniu i wdrożeniu technologii teleportacji. Chcąc nas przybliżyć choć o krok do momentu, kiedy rodzic z wózkiem dziecięcym będzie miał szansę przekroczyć aleję Rzeczpospolitej, przygotowaliśmy prowizoryczne punkty teleportacyjne. Przy tunelach pod Rzeczpospolitej w okolicach ul. Hynka, Bajana i Startowej umieściliśmy stosowne piktogramy wraz z informacją o aktualnych drogach zastępczych." - tłumaczą.

Złodzieje zmieniają taktykę. Częściej kradną luksusowe auta.

Wideo

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3