Tylko firma ZPD Stell grupy Donbas jest zainteresowana nabyciem pakietu większościowego akcji Stoczni Gdynia. S. A. Wcześniej o akcje starała się także firma Ray Car Carries Limited związana z izraelskim biznesmenem Rami Ungarem, jednak ten zrezygnował z nabycia akcji.
- Zgodnie z przyjęta procedurą w sprawie sprzedaży akcji Stoczni Gdynia,18 grudnia upłynął termin składania wiążących ofert przez podmioty zainteresowane zakupem akcji i udziałem w prywatyzacji spółki - informuje Kazimierz Smoliński, prezes Stoczni Gdynia S. A. - Ofertę na objęcie pakietu większościowego akcji złożyła jedna firma, ZPD Stell grupy Donbas, uczestnicząca od początku w negocjacjach. Teraz finalny etap rozmów będzie odbywał się pomiędzy inwestorem strategicznym, firmą ZPD Stell i głównym akcjonariuszem spółki, czyli ministrem skarbu. Teraz najważniejsze jest to, żeby minister skarbu oddłużył stocznię ze starych długów, bo tylko w ten sposób można doprowadzić do szybkiej prywatyzacji.
Prezes Smoliński powiedział, że o szczegółach oferty złożonej przez ZPD Stell grupy Donbas nie może mówić, ponieważ objęta jest ona tajemnicą handlową. Jednak jest ona zadowalająca i pozwala z optymizmem patrzeć na przyszłość i rozwój stoczni.
Wczoraj w Stoczni Gdynia S. A gościli przedstawiciele Komisji Europejskiej ds. Konkurencji.
- Zdaniem Unii Europejskiej potrzebna jest jak najszybsza prywatyzacja stoczni - mówi Maciej Libiszewski, przewodniczący rady nadzorczej Stoczni Gdynia S. A. - Przedstawicieli komisji interesowało również to, czy wartość planowanych inwestycji w naszym przedsiębiorstwie jest wystarczająca, aby firma osiągnęła poziom stoczni zachodnioeuropejskich oraz to, czy wielkość własnych funduszy jest wystarczająca, aby zatwierdzić pomoc publiczną.
Rami Ungar stwierdził, że wycofał się z nabycia pakietu większościowego akcji Stoczni Gdynia S.A, ponieważ rząd polski działa bardzo opieszale w sprawie prywatyzacji przedsiębiorstwa, a także nie wykazuje zainteresowania współpracą.
- Dwa razy byłem w Ministerstwie Gospodarki i za każdym razem żaden urzędnik nie znalazł czasu, żeby porozmawiać ze mną - powiedział<!s>Rami Ungar. - Pozostawiam sobie 16 procent akcji stoczni i nadal będę zamawiał tu statki.
Harmonogram został przyjęty
Wczoraj Rada Ministrów przyjęła harmonogram prywatyzacji stoczni Gdynia, Gdańsk i Szczecin. - Stocznie Gdynia i Szczecin mają zostać sprywatyzowane do czerwca przyszłego roku, a Stocznia Gdańsk do połowy 2008 roku - informuje Iwona Jeleń, pracownik Centrum Informacji Rządu. Wczoraj nie wpłynęła żadna uwaga podczas posiedzenia Rady Ministrów na temat przyjęcia tego harmonogramu.
Dziewiąty statek w tym roku
W stoczni Gdynia odbył się wczoraj chrzest i przekazanie armatorowi Ray Car Carries Limited z Wysp Mali samochodowca typu- ro. Statek, który otrzymał nazwę „Taipan” będzie czarterowany przez szwedzko- norweską firmę Wallenius Wilhelmsen. Ogromny samochodowiec może przewozić 6600 aut, a jego powierzchnia to 5,5 ha. Rozmiary statku odpowiadają dziesięciopiętrowemu wieżowcowi. To dziewiąty tego typu statek w tym roku przekazany przez Stocznię Gdynia.
Pismak przeciwko oszustom - fałszywe strony lotniska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?