MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

Rami Ungar już nie chce akcji Stoczni Gdynia

Mariusz Jabłoński
Tylko firma ZPD Stell grupy Donbas jest zainteresowana nabyciem pakietu większościowego akcji Stoczni Gdynia. S. A. Wcześniej o akcje starała się także firma Ray Car Carries Limited związana z izraelskim biznesmenem ...

Tylko firma ZPD Stell grupy Donbas jest zainteresowana nabyciem pakietu większościowego akcji Stoczni Gdynia. S. A. Wcześniej o akcje starała się także firma Ray Car Carries Limited związana z izraelskim biznesmenem Rami Ungarem, jednak ten zrezygnował z nabycia akcji.

- Zgodnie z przyjęta procedurą w sprawie sprzedaży akcji Stoczni Gdynia,18 grudnia upłynął termin składania wiążących ofert przez podmioty zainteresowane zakupem akcji i udziałem w prywatyzacji spółki - informuje Kazimierz Smoliński, prezes Stoczni Gdynia S. A. - Ofertę na objęcie pakietu większościowego akcji złożyła jedna firma, ZPD Stell grupy Donbas, uczestnicząca od początku w negocjacjach. Teraz finalny etap rozmów będzie odbywał się pomiędzy inwestorem strategicznym, firmą ZPD Stell i głównym akcjonariuszem spółki, czyli ministrem skarbu. Teraz najważniejsze jest to, żeby minister skarbu oddłużył stocznię ze starych długów, bo tylko w ten sposób można doprowadzić do szybkiej prywatyzacji.
Prezes Smoliński powiedział, że o szczegółach oferty złożonej przez ZPD Stell grupy Donbas nie może mówić, ponieważ objęta jest ona tajemnicą handlową. Jednak jest ona zadowalająca i pozwala z optymizmem patrzeć na przyszłość i rozwój stoczni.
Wczoraj w Stoczni Gdynia S. A gościli przedstawiciele Komisji Europejskiej ds. Konkurencji.
- Zdaniem Unii Europejskiej potrzebna jest jak najszybsza prywatyzacja stoczni - mówi Maciej Libiszewski, przewodniczący rady nadzorczej Stoczni Gdynia S. A. - Przedstawicieli komisji interesowało również to, czy wartość planowanych inwestycji w naszym przedsiębiorstwie jest wystarczająca, aby firma osiągnęła poziom stoczni zachodnioeuropejskich oraz to, czy wielkość własnych funduszy jest wystarczająca, aby zatwierdzić pomoc publiczną.
Rami Ungar stwierdził, że wycofał się z nabycia pakietu większościowego akcji Stoczni Gdynia S.A, ponieważ rząd polski działa bardzo opieszale w sprawie prywatyzacji przedsiębiorstwa, a także nie wykazuje zainteresowania współpracą.
- Dwa razy byłem w Ministerstwie Gospodarki i za każdym razem żaden urzędnik nie znalazł czasu, żeby porozmawiać ze mną - powiedział<!s>Rami Ungar. - Pozostawiam sobie 16 procent akcji stoczni i nadal będę zamawiał tu statki.

Harmonogram został przyjęty
Wczoraj Rada Ministrów przyjęła harmonogram prywatyzacji stoczni Gdynia, Gdańsk i Szczecin. - Stocznie Gdynia i Szczecin mają zostać sprywatyzowane do czerwca przyszłego roku, a Stocznia Gdańsk do połowy 2008 roku - informuje Iwona Jeleń, pracownik Centrum Informacji Rządu. Wczoraj nie wpłynęła żadna uwaga podczas posiedzenia Rady Ministrów na temat przyjęcia tego harmonogramu.

Dziewiąty statek w tym roku
W stoczni Gdynia odbył się wczoraj chrzest i przekazanie armatorowi Ray Car Carries Limited z Wysp Mali samochodowca typu- ro. Statek, który otrzymał nazwę „Taipan” będzie czarterowany przez szwedzko- norweską firmę Wallenius Wilhelmsen. Ogromny samochodowiec może przewozić 6600 aut, a jego powierzchnia to 5,5 ha. Rozmiary statku odpowiadają dziesięciopiętrowemu wieżowcowi. To dziewiąty tego typu statek w tym roku przekazany przez Stocznię Gdynia.

od 7 lat
Wideo

Pismak przeciwko oszustom - fałszywe strony lotniska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto