Eksperci wzięli pod lupę trzy trasy: ul. Opata J. Rybińskiego, Stary Rynek Oliwski oraz Spacerową i we wszystkich stwierdzili nieprawidłowości.
- Nie posiadają one planu orientacyjnego, opisu technicznego dotyczącego charakterystyki drogi i ruchu na drodze oraz przewidywanego terminu wprowadzenia organizacji ruchu - wyliczają twórcy raportu.
Przeczytaj także: Skanska chce wybudować kolejny odcinek trasy Sucharskiego za 184 mln zł
Uwagi nie ominęły też ul. Słowackiego, od ul. Radarowej do ul. Spadochroniarzy oraz od ronda św. Jana de La Salle do ronda Jacka Kaczmarskiego.
Miejscy urzędnicy przyznają, że zarzuty przedstawione po ostatniej kontroli NIK nie są bezpodstawne, ale dodają, że dotyczą one wyłącznie formalności.
- Nie są to duże uchybienia, brakowało na przykład planu orientacyjnego, w którym przedstawia się położenie danej drogi - tłumaczy Tomasz Wawrzonek, kierownik działu inżynierii ruchu Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku.
Innym problemem jest kwestia odbioru dróg po remoncie. W trakcie tej czynności często nie są ujawniane niedociągnięcia wykonawcy.**
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?