Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont dworca Gdańsk Główny: Będą kolejne modernizacje. Wszystko, aby ułatwić życie niepełnosprawnym

Jacek Wierciński
Karolina Misztal
Wielu zdążyło już zapomnieć, jak jasny i przestronny był przed dwudziestu laty gdański dworzec. Teraz, kiedy szpetna antresola zniknęła, można przekonać się o tym na nowo, a PKP dodaje: to nie jedyna zmiana, będzie jeszcze lepiej.

- Dotąd chcąc coś załatwić na dworcu trzeba było się nieźle nakombinować. Teraz od razu wiadomo, gdzie szukać pomocy - tłumaczy ideę stworzenia działającego na gdańskim dworcu od minionej środy Biura Obsługi i stanowiska "menedżera dworca" Krzysztof Piekarski, jego dyrektor.

- Jeżeli pasażer ma problem na dworcu może pójść tam, by pracownicy pomogli go rozwiązać. Podobnie zrobić może przedsiębiorca chcący wynająć u nas powierzchnię czy pracownik jednego z przewoźników, jeśli potrzebuje informacji - wymienia. Podkreśla, że biuro nie rozwiąże każdego problemu, ale wskaże, z kim należy się kontaktować.

Czytaj także: Remont dworca w Gdańsku. Zobacz jak wygląda burzenie antresoli! [ZDJĘCIA]

Biuro czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 7-21. Niespełna tydzień temu w gmachu ukończono remont i wyburzono antresolę z punktami usługowymi, kiosk i szyb windy. Pojawiło się nowe oświetlenie i nagłośnienie, a budynek zbliżył się do swojego pierwotnego wyglądu. Do zakończenia renowacji wciąż daleko. Drewnianą stolarkę okienną, oryginalną kolorystykę na zewnątrz, zdobienia i barwę dachówek ujrzymy nie wcześniej niż po kolejnych dwóch poważnych remontach, na które na razie środków nie ma. - Zależy nam, żeby pieniądze na pierwszy etap znaleźć szybko, wtedy prace mogłyby się zacząć nawet pod koniec tego roku - zapowiada Piekarski.

Jeszcze zanim doczekamy się kolejnych modernizacji, dworzec stanie się bardziej otwarty na potrzeby osób niepełnosprawnych. - Pierwsze prace przeprowadzimy jeszcze w tym roku - zapowiada Katarzyna Mazurkiewicz, rzecznik prasowy PKP S.A. i dodaje, że podobne prace czekają sześć innych dworców w kraju, m.in. Gdynię Główną.

Czytaj także: Remont dworca w Gdańsku. Bilety można kupować w kontenerach [ZDJĘCIA]

Spółka rozpoczęła współpracę ze stowarzyszeniem "Integracja", które na jej zlecenie przygotować ma audyt dotyczący utrudnień na stacji. Pozarządowi specjaliści mają napisać raport wskazujący błędne rozwiązania architektoniczne zastosowane na dworcu.

Czytaj także: Akcja "Żegnaj antresolo" w Gdańsku. Rozpoczął się remont Dworca Głównego
- Sprawdzimy, na jakie problemy napotykają osoby niepełnosprawne w części ogólnodostępnej jak hol, kasy biletowe czy toalety. Ocenione zostaną także rozwiązania już na dworcu funkcjonujące - zapowiada Mazurkiewicz.

- Niezwykle ważne jest to, że współpraca z "Integracją" obejmuje również przeszkolenie pracowników dworca pod kątem obsługi osób niepełnosprawnych, co sprawi, że to miejsce stanie się dla nich jeszcze bardziej przyjazne.

O niepełnosprawnych myśli nie tylko PKP, ale i ZDiZ, które ogłosiło właśnie przetarg na konserwację trzech przydworcowych wind. W planach jest między innymi przywrócenie działania, dziś niesprawne, windy prowadzącej z dworcowego tunelu na Podwale Grodzkie.

[email protected]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto