Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Remont przy Dworcu Głównym PKP w Gdańsku. Szczyt utrudnień w modernizowanym przejściu podziemnym [zdjęcia]

Maciej Pietrzak
Maciej Pietrzak
W tym tygodniu w przejściu podziemnym między City Forum a dworcem PKS, zamknięta dla pasażerów została część przy dawnych kasach SKM. Oznacza to spore utrudnienia dla pieszych, szczególnie tych mających problemy z poruszaniem się po schodach. Potrwają one do 4 grudnia.

Na stacji Gdańsk Główny podróżni korzystają z wyremontowanego przejścia podziemnego z budynku dworca na perony nr 1 i 2. Teraz analogiczne prace prowadzone są w tunelu między City Forum a Dworcem PKS. W związku z nimi konieczne było zamknięcie ważnej komunikacyjnie części tego przejścia.

Utrudnione przejście w tunelu

Prowadzone prace polegają m.in. na wymianie posadzek, ścian, sufitów czy oświetlenia. Teraz droga między peronami (także tymi SKM) a miastem częściowo odbywa się na powierzchni. Podróżni zamkniętą część tunelu omijają dzięki dwóm zejściom ze schodami - przy restauracjach KFC oraz McDonald's. Problemy podróżnym o ograniczonych możliwościach sprawiają szczególnie pierwsze z tych schodów, bo w przeciwieństwie do tych koło McDonald's, nie ma przy nich platformy dla wózków. W gablotach są wywieszone numery telefonów, pod które można zadzwonić i zgłosić obsłudze dworca chęć wejścia do pociągu na stacji Gdańsk Główny. W takim wypadku pracownicy wspólnie z ochroniarzami pomagają takiej osobie.

Przypominamy, że od niedawna pociągi w Gdańsku Głównym odjeżdżają już z obu wyremontowanych peronów dalekobieżnych. Wymieniono na nich wiaty, ustawiono nowe ławki, zamontowano energooszczędne oświetlenie w postaci stylizowanych na historyczne lamp. Na peronach są gabloty informacyjne oraz czytelne oznakowanie, gwarantujące podróżnym dobrą orientację na stacji. Zmodernizowane perony są wyższe, co ułatwia pasażerom korzystanie z pociągów.

Do stycznia, który jest terminem zakończenia całej inwestycji PKP PLK, przyjdzie jeszcze pasażerom poczekać na uruchomienie czterech nowych wind oraz tylu samo par schodów ruchomych prowadzących z przejścia podziemnego na peron.

Poza pracami na peronach i w tunelu za które odpowiada PKP PLK, rozpoczęły się już roboty przy innej inwestycji, czyli remoncie gmachu Dworca Głównego.

W tunelu pod Podwalem Grodzkim prace prowadzi też GZDiZ

We wtorek, 5 listopada 2019 r., Gdański Zarząd Dróg i Zieleni w omawianym przejściu rozpoczął prace związane z naprawą sufitu podwieszanego w części za którą odpowiada. Ze względu na prowadzone roboty tunel został zawężony do połowy swojej szerokości na odcinku ok. 5 metrów przy wejściu od strony pasażu handlowego City Forum.

Naprawa sufitu podwieszanego w przejściu podziemnym polegać będzie na likwidacji przecieków, a także na wymianie dotychczasowych płyt kartonowo-gipsowych na nowe. Z tego względu przejście podziemne na odcinku ok. 5 metrów będzie zawężone do połowy szerokości. Roboty będą prowadzone „przekładkowo”, tzn. po zakończeniu prac na jednej stronie przejścia, zawężona zostanie druga strona tunelu.

Zawężenie nie będzie miało wpływu na możliwość dojścia do obiektów handlowych i przystanków komunikacji miejskiej. Termin zakończenia naprawy sufitu podwieszanego wyznaczono na 17 listopada.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto