Jak informowali na piątkowej konferencji prasowej przedstawiciele PKP Intercity i wykonawcy przebudowy, prace na peronie nr 2 zaawansowane są już w ok. 80 proc. i potrwają do końca wakacji. Dzięki uruchomieniu jednak jednego z torów przy tym peronie (tego bliżej peronu nr 1), stacja na newralgiczny okres letni będzie mogła przyjąć więcej składów niż obecnie.
- Zamontowano już pierwsze schody ruchome prowadzące z tunelu łączącego ul. Podwale Grodzkie z dworcem PKS na remontowany peron. W następnym tygodniu rozpocznie się montaż kolejnych – w tunelu dworcowym. Łącznie na peron nr 2 prowadzić będą dwie pary schodów ruchomych. Ze względu na pozostałe prowadzone prace, uruchomione zostaną one pod koniec sierpnia. Sukcesywnie w trakcie wakacji będą też oddawane do użytku windy. Na samym peronie układamy nową nawierzchnię z kostki kamiennej. Stawiane są też wyremontowane słupy zabytkowej wiaty. Jest ich łącznie 78. Będzie też nowe oświetlenie, ławki i tablice informacyjne - relacjonował Ireneusz Krzywicki, kierownik budowy.
Wspomniany tunel z budynku dworca na perony zostanie otwarty w czerwcu, ale dalej będą tam trwały prace wykończeniowe. We wrześniu, po zakończeniu prac na peronie nr 2 budowlańcy przeniosą się na obecnie obsługujący ruch peron nr 1.
Przypominamy, że całość przebudowy peronów dalekobieżnych i tunelów przydworcowych zakończyć się ma do stycznia 2020 roku. Koszt inwestycji to ponad 62 mln zł.
Info z Polski-24.05.2018
POLECAMY W NASZEMIASTO.PL:
Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]
Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji
Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania
Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu
Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?