Pasażerowie PKP InterCity w Gdańsku już nie muszą się tłoczyć przy kasach wspólnych także dla innych spółek kolejowych. Mogą rezerwować miejsca i nabywać bilety w odrębnym miejscu - w Centrum Obsługi Klienta (COK), które otwarto wczoraj na dworcu PKP Gdańsk Główny.
Pomieszczenie COK, przystosowane do potrzeb i możliwości niepełnosprawnych, jest klimatyzowane i pod stałym nadzorem wizyjnym.
Obsługę zapewniają trzy panie znające także języki angielski i niemiecki, a klient może usiąść przed kasą. Centrum czynne jest w godzinach 6.30-18.
Jeszcze w bieżącym roku spółka PKP InterCity zamierza otworzyć w Gdańsku podobne centrum, ale zajmujące się VIP-ami - bardzo ważnymi osobami, np. parlamentarzystami, dyplomatami, członkami rządu.
- Udogodnienia dla pasażerów mają służyć wygodzie podróżnych, ale też wzmocnieniu naszej firmy na rynku - mówi Czesław Warsewicz, prezes zarządu PKP InterCity SA. - Zaostrza się bowiem walka o klientów, na przykład ze strony linii lotniczych, autobusowych. Planujemy zakup nowoczesnego taboru, między innymi lokomotyw i wagonów. Czekamy na zakończenie modernizacji linii kolejowej z Trójmiasta do Warszawy.
Prezes Czesław Warsewicz zapewnił, że czas podróży z Gdańska do stolicy nie wydłuży się zbytnio z powodu tych robót. Jeżeli - to na krótko. Po modernizacji pociągi relacji Trójmiasto - Warszawa będą mogły rozwijać prędkość 160- 200 km na godzinę.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?