Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rezerwują rowery Mevo, ale ich nie wypożyczają. Użytkownicy winni zawieszenia możliwości rezerwacji?

MP
Przemysław Świderski
Operator systemu poinformował na swoim profilu facebook'owym, że od 30 maja nie będzie możliwości rezerwacji rowerów w systemie Mevo. Nextibe wyjaśnia przyczyny swojej decyzji.

- Chcemy, aby rowery były w pełni wykorzystywane. Niestety, ale zdarzały się przypadki, że rower był kilkukrotnie zarezerwowany bez wypożyczenia - w tym momencie ktoś inny mógłby z niego korzystać. Chodzi o to, żeby zwiększyć liczbę rowerów dla użytkowników. Rezerwacja jest bardzo wygodną opcją, ale dla rezerwującego, a nie osoby, która aktualnie znajduje się przy rowerze i nie może go wypożyczyć - wyjaśnia przyczyny decyzji Marek Pogorzelski, rzecznik prasowy Nextbike Polska.

Użytkownicy Mevo nie kryją rozczarowania

To już przecież w ogóle nie będzie sensu korzystać z tego systemu do celów zgodnych z jego założeniami tj. transportowo przez mieszkańców. Jak wychodzę z domu (lub z pracy) to muszę wiedzieć czy mam szansę skorzystać z Mevo, czy mam szukać innego środka transportu. Jak nie będzie rezerwacji to będzie to system wyłączenie dla ciekawskich turystów i ew. przygodnych przejażdżek mieszkańców...

- napisał pod postem na Facebooku jeden z mieszkańców Trójmiasta.

Korzystający z Mevo twierdzą, że rezerwacja jest jedynym sposobem na używanie systemu.

  • "Już teraz, jak rower jakimś cudem pojawi się w okolicy, to po chwili jest zarezerwowany. Stąd po wyłączeniu możliwości rezerwacji, gdy kilka osób będzie biegło po rower, który akurat się pojawił, to sytuacja będzie się przeradzała w regularne bójki o pierwszeństwo do owego roweru"
  • "Udaje mi się korzystać z Mevo tylko i wyłącznie dzięki rezerwacji. Jeśli ktoś ma najbliższa stacje dalej niż 5 minut od domu to nie ma szans skorzystać z roweru, trzeba będzie zrezygnować z abonamentu",
  • "Bez rezerwacji nie da się znaleźć roweru, a czas dojścia do najbliższej stacji to bardzo często więcej niż 5 minut. Będę naprawdę intensywnie myślał o reklamacji, bo nie za to płacę".

Internauci zapowiadają również ubieganie się o zwrot pieniędzy za abonament. Twierdzą, że nie na takich zasadach go wykupowali. Jak podaje Nextbike oficjalnie o rezygnację z abonamentów dotychczas wystąpiło kilkadziesiąt osób.

Pierwszy etap systemu roweru metropolitalnego Mevo wystartował 26 marca 2019 r.:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto