Rodzice uczniów cały czas negatywnie oceniają edukację zdalną. 89 procent uważa, że jest ona gorsza od nauki stacjonarnej

Aleksandra Kiełczykowska
Aleksandra Kiełczykowska
Rodzice uczniów cały czas negatywnie oceniają edukację zdalną. 89 procent uważa, że jest ona gorsza od nauki stacjonarnej
Rodzice uczniów cały czas negatywnie oceniają edukację zdalną. 89 procent uważa, że jest ona gorsza od nauki stacjonarnej fot: tomasz czachorowski/polska press
Według sondażu przeprowadzonego przez Centrum Badania Opinii Społecznej 89 procent rodziców uczniów jest zdania, że nauka zdalna jest mniej efektywna niż nauka stacjonarna. Tylko 5 procent uważa odwrotnie.

Sondaż Centrum Badania Opinii Społecznej zbadał opinię rodziców uczniów na temat jakości nauki zdalnej podczas pandemii koronawirusa.

Pierwsze pytanie zdane podczas badania brzmiało „czy Pana(i) zdaniem, jesienią szkoły radziły sobie z nauka lepiej czy gorzej niż wiosną?”

53 procent pytanych uznało, że szkoły lepiej radziły sobie jesienią 2020 roku niż wiosną tego samego roku. 27 procent natomiast uznało, że zarówno jesienią jak i wiosną radziły sobie w takim samym stopniu. 8 procent ankietowanych odpowiedziało, że jesienią placówki radziły sobie gorzej.

12 procent nie potrafiło zadecydować.

„Pomimo dostrzeganej poprawy, jaka nastąpiła w przygotowaniu szkół do edukacji zdalnej, rodzice na ogół gorzej oceniają jakość nauki online niż stacjonarnej. Ogromna większość z nich uważa, że jakość nauki zdalnej jest gorsza od jakości nauki stacjonarnej, a ponad połowa jest zdania, że jest ona zdecydowanie gorsza. Jedynie nieliczni sądzą, że jest porównywalna bądź lepsza” – przekazało CBOS.

Podczas badania zapytano także rodziców, jak ogólnie oceniają jakość zdalnego nauczania.

62 procent uznało, że jest ona zdecydowanie gorsza od jakości nauki stacjonarnej, a 27 procent odpowiedziało, że jest trochę gorsza. Tym samym aż 89 procent pytanych wraziło negatywną opinię o jakości nauki zdalnej względem tej stacjonarnej.

3 procent ankietowanych stwierdziło, że jakość nauki zdalnej jest zdecydowanie lepsza od stacjonarnej, a 2 procent, że jest trochę lepsza. Czyli dla porównania, tylko 5 procent Polaków wraziło pozytywną opinię o jakości nauki zdalnej względem tej stacjonarnej.

1 procent rodziców wybrał „trudno powiedzieć.”

Badanie zrealizowano w dniach od 4 do 14 stycznia 2021 roku na próbie liczącej 1150 osób (w tym: 44,1% metodą CAPI, 42,8% – CATI i 13,1% – CAWI).

Uwaga na chińskie telefony

Wideo

Materiał oryginalny: Rodzice uczniów cały czas negatywnie oceniają edukację zdalną. 89 procent uważa, że jest ona gorsza od nauki stacjonarnej - Polska Times

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie