Zastrzyk finansowy był konieczny, ponieważ brakowało pieniędzy na realizację wszystkich inwestycji. I tak plany rozbudowy terminala zostały zmienione. Początkowo nowy terminal miał mieć 51 tys. m kw. powierzchni przy przepustowości 7 mln pasażerów rocznie. Po zmianach terminal będzie o 10 tys. m kw. mniejszy i w ciągu roku będzie mogło z niego skorzystać 5 mln podróżnych.
W związku z dokapitalizowaniem portu, udziałowcy zwiększyli swoje udziały. I tak Państwowe Porty Lotnicze dołożyły 10 mln zł, Sopot - 5 mln zł, Gdynia - 2 mln zł oraz samorząd województwa i miasto Gdańsk - po 19 mln zł.
Zarząd lotniska zapewnia, że jeszcze w październiku zostaną wszystkie ogłoszone przetargi, w grudniu zostaną rozstrzygnięte, a w styczniu rozpocznie się budowa. Budowa nowej płyty postojowej, drogi kołowania i terminalu ma zakończyć się przed Euro2012.
7 cudów Trójmiasta | Ekstraklasa | Krwiodawstwo | Baltic Arena | Photo Day | Kino |
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?