Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozpoczęła się budowa Drogi Zielonej

Anna Werońska
Dokładnie za 16 miesięcy ukończony ma zostać III odcinek Trasy Słowackiego, od al. gen. J.Hallera do Węzła Marynarki Polskiej. Długą na ponad dwa km Drogę Zieloną wykona firma Budimex, która wyceniła koszt prac na niecałe 135 mln zł - i wygrała przetarg. Lada moment rozpocznie się przygotowywanie terenu pod inwestycję, czyli wycinka drzew i rozbiórki budynków, bo do końca tego roku zaplanowany jest szereg zadań do zrealizowania.

Zobacz także: Zmiany w ruchu drogowym z powodu budowy Trasy Słowackiego

- Ma odbyć się przebudowa i budowa torów tramwajowych z przekazaniem ich do eksploatacji, przebudowa ul. Uczniowskiej w obrębie Węzła Harfa czy budowa tunelu dla pieszych - wylicza Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Droga będzie składała się z dwóch rozdzielonych jezdni, z których każda będzie miała po dwa pasy ruchu. Jednym z najciekawszych elementów będzie wiadukt nad ul. Kochanowskiego, torami kolejowymi i ul. Stadionową. Konstrukcja będzie miała 260 m. długości. Rozpiętość głównego fragmentu nad torami wyniesie 120 m. Podczas budowy elementy będą nasuwane na konstrukcję tak, aby nie zakłócić kursowania pociągów. Jak przy większości drogowych inwestycji, powstaną również ścieżki rowerowe oraz ciągi pieszo - rowerowe.

Budowę tzw. Drogi Zielonej Gdańsk umieszczał w opracowaniach planistycznych miasta już w latach sześćdziesiątych ubiegłego wieku. Trasa od granicy terenów kolejowych do Węzła Marynarki Polskiej będzie przebiegać przez tereny zlikwidowanych ogródków działkowych "Waryński", między ulicą Uczniowską a stadionem PGE Arena Gdańsk.

Jak przebiega budowa Trasy Słowackiego?
Tzw. odcinek lotniskowy od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych wart 31 mln zł niebawem zostanie ukończony. Firma Wakoz zobowiązała się zrealizować inwestycję zaledwie w 7,5 miesiąca. Drugie, trudniejsze zadanie - od ronda de la Salle do al. Rzeczypospolitej - ma zakończyć się w ostatnich miesiącach 2012 r. Aby długa na ponad trzy km jezdnia mogła powstać, wyburzonych zostało łącznie 47 obiektów. Największe problemy są z ostatnim - IV odcinkien Trasy Słowackiego, w ramach którego powstać ma tunel pod Martwą Wisłą. Najpierw miasto zamrażało gdańskie inwestycje, by uzbierać brakujące na jego budowę środki. Teraz pojawiły się wątpliwości, czy zwycięska oferta oferta jest poprawna.

Zobacz także: Budowa Nowej Słowackiego - kolejne zmiany w ruchu na Matarni, Bysewie, Firoga i Klukowie

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto