Pierwsze prace potrwają do połowy czerwca, potem zostaną zawieszone do jesieni ze względu na okres żeglugowy na Motławie. Przypominamy, że kładka jest "publicznym" elementem w ramach partnerstwa jakie z miastem podjął inwestor zabudowy północnego cypla Wyspy Spichrzów - Granaria.
Obiekt będzie miał 57 m długości, 4,5 m szerokości oraz 1,5 metrowy prześwit nad wodą
Część nawodna ma ważyć 100 ton. Mechanizm obrotowy kładki znajdzie się na składającej się z trzech części sztucznej wyspie na środku Motławy. Obrotowa konstrukcja pozwoli otworzyć ją w czasie 2 minut od zgłoszenia operatorowi. W razie awarii kładki, będzie możliwość jej przesunięcia siłą ludzkich mięśni (po przyczepieniu lin do konstrukcji) w czasie do 15 min.
Kładka ma być nie tylko częścią układu komunikacyjnego, ale również ozdobą tej części miasta - bardziej rzeźbą, miejską biżuterią, niż użytkowym przedmiotem technicznym. Będzie to forma na tyle minimalistyczna, by w niewielkim stopniu ingerowała w przestrzeń miasta. Jej charakter podkreślać będą szlachetne materiały. Konstrukcja nawodna częściowo będzie wykonana z polerowanej stali nierdzewnej, elementy wyspy z granitu, bazaltu i szkła.
Przeprawa ma być gotowa na przełomie tego i przyszłego roku.
Kładka na Ołowiankę:
POLECAMY W NASZEMIASTO.PL:
Uwaga! Tutaj sprzedają „chrzczone" paliwo [lista stacji]
Test MultiSelect - pytania testu psychologicznego do policji
Janusze Projektowania - najgorsze pomysły na mieszkania
Uwaga! Lista najlepszych restauracji na Pomorzu
Najrzadsze imiona żeńskie nadane w 2017 roku
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?