Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ścieżki rowerowe w Gdańsku. Będzie ich więcej i w lepszym stanie

Maciej Pietrzak
archiwum DB
Władze Gdańska w tym roku mają ambitne plany dotyczące sieci ścieżek rowerowych.Priorytetem na nadchodzące miesiące jest ukończenie budowy ścieżki dla rowerów wzdłuż ulic Nowolipie, Rakoczego i Potokowej.

Trasa ta połączy dzielnicę Piecki-Migowo zarówno ze Śródmieściem, jak również z budowanym przystankiem PKM Brętowo.

Drugą ważną inwestycją jest modernizacja drogi rowerowej wzdłuż ulic Siennickiej i Lenartowicza na Przeróbce. Tam przede wszystkim zostanie dopuszczony przejazd rowerami przez remontowany most Siennicki po poszerzeniu starego chodnika. Ponadto zostanie wymieniona nawierzchnia drogi na asfaltową, wyprostowane i wyniesione będą także przejazdy rowerowe. W przypadku obu tych przedsięwzięć mają powstać parkingi rowerowe przy przystankach tramwajowych.

Na Pomorzu powstaną autostrady rowerowe.

Nowości szykują się także dla cyklistów przemierzających Jasień. Budowana tam ul. Gronostajowa, która będzie stanowić dojazd do przystanku PKM, zostanie wyposażona w ronda i pasy rowerowe.
- Istnieje również możliwość, że do bieżącego budżetu miasta zostaną wprowadzone przygotowywane obecnie inwestycje zawarte w etapie 0 STeR (System Tras Rowerowych dla Gdańska) - informuje Remigiusz Kitliński, oficer rowerowy miasta Gdańska.

Gdańsk przyjazny rowerzystom.

Program ten ma służyć modernizacji infrastruktury istniejących ścieżek rowerowych w miejscach, gdzie do tej pory nie spełniała ona obowiązujących w Gdańsku standardów, oraz uzupełnieniu brakujących odcinków sieci. Te braki zauważalne są głównie we Wrzeszczu - wzdłuż alei Zwycięstwa i Grunwaldzkiej (przejazd przy Centrum Sportu PG, skrzyżowania z al. Hallera, z ul. Konarskiego, ul. Piramowicza, ul. Uphagena, ul. Miszewskiego). Na odcinku od ul. Matejki ma także powstać połączenie istniejącej drogi dla rowerów wzdłuż Jaśkowej Doliny z al. Grunwaldzką. Na etapie projektu jest dostosowanie ruchu rowerowego tej głównej arterii Wrzeszcza na odcinku od ul. Szymanowskiego do ul. Do Studzienki. W ramach STeR przebudowany ma być również fragment Jaśkowej Doliny na wysokości przystanku autobusowego Na Wzgórzu.

Wiele ma się zmienić także w centrum Gdańska. Planowane jest dostosowanie ruchu rowerowego wzdłuż Wałów Jagiellońskich (po wschodniej stronie) i Huciska (po północnej stronie) wraz z przejazdami na skrzyżowaniu Huciska, Targu Drzewnego i Wałów Jagiellońskich.

Magistrat nie zapomina także o trasach na obrzeżach miasta, z których w czasie sezonu korzysta wielu turystów. Trwają prace nad połączeniem odcinków dróg rowerowych wzdłuż ul. Turystycznej i Boguckiego na Wyspie Sobieszewskiej. W całym Gdańsku kontynuowana będzie także rozbudowa stref Tempo 30, które poprawiają bezpieczeństwo cyklistów.

Ile będą kosztowały te wszystkie rowerowe inwestycje?
- Nie sposób wyodrębnić kosztów samej infrastruktury rowerowej, gdyż inwestycje realizowane są kompleksowo wraz z budową lub modernizacją linii tramwajowych i układu drogowego. Dla przykładu mogę podać jednak, że planowane wydatki na największe w tym roku rowerowe przedsięwzięcie w dzielnicy Piecki-Migowo to 4,5 mln złotych - podsumowuje Remigiusz Kitliński.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto