Na mocy kontraktu, podpisanego między SKM Trójmiasto, a PESA, w pociągach wymieniono niemal wszystkie elementy, poza kawałkami wózków i silników. W składach zamontowano nowy system napędowy i pulpit dla maszynisty, monitory i system audiowizualny, informujący pasażerów, wyremontowano toalety. Koszt takiej modernizacji w przypadku jednego tylko składu wynosi 6 mln zł.
Czytaj także: Rozkład jazdy SKM do zmiany: Będą dodatkowe kursy nocne. Facebookowa akcja przyniosła efekt
- To jednak i tak o połowę mniej, niż gdybyśmy chcieli kupić nowe pociągi - podkreśla Marcin Głuszek z SKM Trójmiasto.
Zmodernizowany skład ma też o 10 km/godz. większą prędkość maksymalną, rozpędzić może się do 120 km/godz. Zmniejszono natomiast o 60, do 152, liczbę miejsc siedzących. Wynika to z udogodnień, wprowadzonych dla osób niepełnosprawnych. Specjaliści z PESA oceniają, iż zmodernizowane pociągi będą w stanie przewozić pasażerów przez około 10 - 15 lat. Bydgoski zakład zawarł kontrakt z SKM Trójmiasto na dostarczenie łącznie 21 takich składów. Wszystkie mają być gotowe do końca października. Dodatkowo jeden pociąg trafi do Trójmiasta w związku z przejęciem przez PESA kontraktu na jego modernizację od TS Opole.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?