MKTG NaM - pasek na kartach artykułów

SKM zyskała, przewozy regionalne PKP straciły

Kazimierz Netka
Szybka Kolej Miejska w Trójmieście pozyskała w ubiegłym roku 2,3 mln nowych pasażerów. Za to ubyło klientów drugiemu lokalnemu kolejowemu przewoźnikowi - Pomorskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych PKP w Gdyni.

Szybka Kolej Miejska w Trójmieście pozyskała w ubiegłym roku 2,3 mln nowych pasażerów. Za to ubyło klientów drugiemu lokalnemu kolejowemu przewoźnikowi - Pomorskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych PKP w Gdyni.

SKM w Trójmieście zaczęła świadczyć swe usługi transportowe szerzej poza dotychczasowym obszarem swego funkcjonowania. Okazało się, że była tam "nisza" na prawie 2,3 miliona podróżnych.
- W ubiegłym roku przewieźliśmy 37 mln 714,5 tys. pasażerów - informuje Paweł Wróblewski, rzecznik prasowy PKP SKM w Trójmieście. - Jest to o 6,5 procent więcej niż w 2004 roku, czyli przybyło nam prawie 2,3 mln pasażerów. Wpływy SKM z tytułu sprzedaży biletów wzrosły o 15,2 procent - z 55,9 do 64,4 mln złotych.
Skąd taki przyrost pasażerów? Oczywiście, dzięki zwiększaniu zasięgu kursowania pociągów, np. aż do Iławy. Poza tym bilety w SKM są tańsze niż u konkurentów.
- Wyniki osiągnięte przez SKM są jednymi z najlepszych w kraju - mówi Jakub Cichosz, podinspektor w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. - Większość, bo 35 mln pasażerów, SKM przewiozła na trasie Gdańsk - Wejherowo, liczącej 44 km.
Ubyło natomiast podróżnych drugiemu lokalnemu kolejowemu przewoźnikowi - Pomorskiemu Zakładowi Przewozów Regionalnych PKP w Gdyni.
- W 2004 roku obsłużyliśmy 14,7 mln pasażerów - mówi Tomasz Iżycki-Herman, rzecznik prasowy spółki PKP Przewozy Regionalne - Pomorski Zakład Przewozów Regionalnych. - W 2005 przewozy trochę spadły i wyniosły nieco ponad 13,130 mln osób.
W bieżącym roku obydwie spółki stworzyły konsorcjum, by razem świadczyć w Pomorskiem usługi. Za to chcą od Urzędu Marszałkowskiego 82 mln złotych. Samorząd województwa może dać zaledwie 37,7 mln złotych. Jeżeli strony nie dojdą do porozumienia, od 1 kwietnia br. liczba połączeń w Pomorskiem może się zmniejszyć o blisko dwieście. Czy w tej sytuacji SKM uda się powtórzyć ubiegłoroczny sukces?
- Brak wystarczającego wsparcia konsorcjum przez Urząd Marszałkowski nie zaszkodzi Szybkiej Kolei Miejskiej - zapewnia Paweł Wróblewski. - W razie czego wrócimy do poprzedniego zakresu swego działania - w Trójmieście. Z tego też można nieźle żyć.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Gadżety i ceny oficjalnego sklepu Euro 2024

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto