Pierwsze dwie nitki tunelu wiercone były do 30 listopada 2013 roku, po dokładnie 186 dniach maszyny "Tunnel Boring Machine". Wydobyto około 250 tys. metrów sześciennych gruntu.
Celem pierwszego spaceru było zobaczenie jak tunel wygląda od środka. Około 80 osób ubranych w kaski i kamizelki wyruszyło w nietypową, budowlaną podróż, wchodząc do tunelu przez wlot przy ul. Marynarki Polskiej, do wylotu ku Ujściu.
- Jest to wyjątkowy, można powiedzieć nawet wysmakowany obiekt inżynierski – powiedział po zakończeniu spaceru prezydent Gdańska Paweł Adamowicz.
Zobacz też: Tweetują i zwiedzają razem Trójmiasto. Kolejna wyprawa już w lutym
Budowa Tunelu pod Martwą Wisłą to jedno z większych przedsięwzięć w Gdańsku, co najważniejsze, jedyne tego rodzaju w Polsce. Dwu tunelowy fragment Trasy Słowackiego, przebiegający pod Wisłą na głębokości, w najniższym miejscu, 35 metrów, będzie mierzył 1,4 km długości całkowitej.
Wylotu tunelu mieszczą się na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny", i "Dworzec Wiślany".
Koszt prac tunelu to 885 mln zł. Cała trasa to koszt 1,4 mld zł. Planowane zakończenie prac przewidziano na październik 2014 roku. Pierwsze samochody przejadą tunelem w 2015 roku.
Kliknij, żeby przejść do galerii
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?