Sympozjum cieszyło się dużym zainteresowaniem. Pierwszy referat pt. “Doświadczenia SHLI w rozwijaniu badań naukowych i terapii dla dzieci, młodzieży i dorosłych osób z autyzmem” wygłosił dr Kevin Brothers z Sommerset Hills Learning Instytute w USA. Wśród prelegentów byli też goście z Norwegii oraz z ośrodków z całej Polski. Rozmawiano o najważniejszych zasadach rozpoczynania terapii małych dzieci czy zasadach konstruowania indywidualnych programów edukacyjnych dla dzieci z autyzmem. Organizatorem sympozjum była Fundacja - Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka.
- Autyzm jest bardzo poważnym i jednym z najczęściej spotykanych zaburzeń rozwoju. Praca z osobami z autyzmem wymaga bardzo specjalistycznej wiedzy i dużego doświadczenia. Podczas wykładów zostały opisane sposoby kształtowania umiejętności społecznych i werbalnych u dzieci z autyzmem. Przedstawiono też różnorodne techniki uczenia Stosowanej Analizy Zachowania, których skuteczność została potwierdzona rzetelnymi badaniami naukowymi – zauważa dr Anna Budzińska, dyrektor IWRD.
Co to jest zapalenie gardła i migdałków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?