Sprawdzone sposoby na lepszą pamięć i koncentrację

abcZdrowie.pl
abcZdrowie
Chcesz uczyć się szybciej i skuteczniej? Sprawdź, w jaki sposób możesz poprawić pamięć i koncentrację!

Aby odpowiednio zadbać o mózg, powinniśmy traktować go jak mięśnie. Należy wiedzieć, że im częściej angażowany jest on do pracy, tym skuteczniej wykonuje swoje funkcje. Z tego powodu warto zadbać o odpowiedni trening mózgu i o właściwą dietę, które zapewnią lepszą pamięć i koncentrację.

Jak wspomóc pamięć i koncentrację?

W celu wspomożenia pamięci i koncentracji warto rozwiązywać krzyżówki, łamigłówki, sudoku oraz znaleźć choć chwilę na gry logiczne. Jeżeli uczymy się języka obcego, próbujmy zapamiętać choć jedno nowe słówko dziennie – w ten sposób także można ćwiczyć pamięć. Korzyści przynosi również zapamiętywanie polskich słów, których nie znaliśmy. Jeżeli problemy z koncentracją i pamięcią są następstwem stresu, należy go zwalczyć. Pomocne w tym celu okazać się mogą wizyty na basenie czy siłowni.

Jak wynika z ostatnich badań, aby skutecznie zapamiętać daną informację, po jej zdobyciu powinniśmy zrobić sobie przerwę. Pamięć potrzebuje bowiem czasu, by uporządkować swoje nowe zasoby. Z tego powodu tak dobrze przyswajamy sobie wiedzę zdobytą tuż przed snem. W celu uzyskania lepszej pamięci i koncentracji zaleca się krótkie drzemki. Jeżeli nie jest to możliwe, wystarczy przez chwilę odpocząć. W ten sposób mózg będzie miał możliwość przetworzenia nowych informacji.

W innym badaniu, przeprowadzonym z udziałem kobiet, udowodniono, że regularne spożywanie kawy lub większych ilości herbaty zmniejsza ryzyko chorób związanych z utratą pamięci i zaburzeniami koncentracji. Nie stwierdzono podobnej zależności wśród mężczyzn.

Dieta na pamięć i koncentrację

Starając się poprawić pamięć i koncentrację, należy pamiętać o odpowiedniej diecie. Właściwe żywienie może przywrócić utracone zdolności poznawcze. Szczególnie korzystne są przeciwutleniacze, odpowiedzialne za neutralizację wolnych rodników, które przyczyniają się do zniszczeń w obrębie komórek ciała. Zdrowa dieta może usprawnić procesy zachodzące w mózgu, wpływając korzystnie na pamięć i koncentrację.

W diecie na pamięć i koncentrację nie powinno zabraknąć witamin C i E, beta-karotenu i selenu. Znajdują się one w owocach (awokado, czereśnie, czerwone jabłka, maliny, śliwki, truskawki, żurawina), warzywach (czosnek, brokuł, czerwona papryka, cebula, czerwona kapusta, marchew, pomidory, szpinak), orzechach (włoskich i laskowych), a także produktach pełnoziarnistych (płatki owsiane, otręby, brązowy ryż).

Do diety włączyć należy również kwasy omega-3. Stymulują one układ nerwowy i wspomagają przekazywanie impulsów pomiędzy neuronami. Kwasy tłuszczowe omega-3 wykazują działanie antynowotworowe, a także zmniejszają ryzyko choroby Alzheimera i schorzeń kości. Najbogatszym źródłem tej substancji są ryby – przede wszystkim śledzie, tuńczyk, łosoś, makrele i sardynki. Najlepiej spożywać je co najmniej dwa razy w tygodniu.

Aby mózg mógł pracować sprawnie, potrzebuje również żelaza. Bierze ono udział w transporcie tlenu do mózgu. Związek ten znaleźć można w czerwonym mięsie, orzechach, zielonych warzywach, roślinach strączkowych, podrobach i kaszance. Natomiast magnez usprawnia przekazywanie impulsów z nerwów do mięśni i zabezpiecza układ nerwowy przed metalami ciężkimi. Występuje przede wszystkim w kaszy gryczanej, grochu, gorzkim kakao, orzechach laskowych i gorzkiej czekoladzie. Potas poprawia funkcje naczyń mózgowych. Dostarczymy go organizmowi wraz z pomidorami, bananami, brzoskwiniami, winogronami i ziemniakami. Warto także zainteresować się kwasem foliowym, który stymuluje wytwarzanie substancji neurostymulujących. Znajduje się on w brokułach, kiełkach i sałacie.

Wsparcie redakcyjne od:

Dwa lata w kolejce do lekarza

Wideo

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

a
anonimowa

U mnie sprawdza sie laminina (https://laminina-opinie.pl/) w momentach kiedy potrzebuje ciągłej koncntracji. Dodatkowo pomaga ze stresem :)

m
matyldazietek

mi o dziwo pomógł suplement Laminine i właściwie nie tylko mi patrząc o opiniach laminina-opinie.pl - jak się okazuje ten suplement ma wiele zastosowań

A
Anonim

Mi miłorząb niestety nie podpasował. Celuję teraz Hustler Mind, ale szukam RZETELNYCH opinii. A nie jakichś opłaconych z góry. Na początku to tutaj go znalazłam w rankingu http://lepsza-pamiec.pl/witaminy-suplementy-poprawe-pamieci-koncentracji-sprawdzaja-sie-najlepiej/, ale sama nie wiem chyba co uważać.

B
Bean

Cześć. Czy stosował ktoś może Hustler Mind na problemy z pamięcią? Natknęłam się na jakiś ranking http://na-pamiec.pl/jakie-tabletki-na-pamiec-i-koncentracje/, który właśnie sugeruje, że on jest naprawdę dobry. Ale szukam kogoś kto przekonał się na własnej skórze.

R
Reszka87
Zioła z miłorzębu japońskiego. Wspomagają koncentrację i ułatwiają zapamiętywanie. Są tak skuteczne, że stosuje się je nawet w leczeniu Alzhaimera.
www.naturala.pl/Produkt/110233/milorzab-japonski
a
alfra@...

Uważam że takich artykułów powinno być więcej. Pozdrawiam

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3