Suplementy diety ‒ za i przeciw

abcZdrowie.pl
Podczas gdy stosowanie suplementów może nieść wiele korzyści, nie zawsze są one dobre dla zdrowia. Poznaj plusy i minusy suplementów diety.

Stosując suplementy diety, pamiętajmy, że nie są one w stanie zniwelować działania wszystkich czynników chorobotwórczych, obecnych w naszym życiu, takich jak palenie czy otyłość. Poza tym, nadmiar składników odżywczych nie przyniesie organizmowi dodatkowych korzyści, a wręcz przeciwnie – może mu zaszkodzić. Dlatego nie powinniśmy zażywać suplementów w przypadku, gdy jesteśmy zdrowi i stosujemy zróżnicowaną dietę. Różne witaminy i minerały mogą także wzajemnie zakłócać swoje przyswajanie. Z drugiej strony, czasem stosowanie suplementów diety jest wskazane. Kobiety w ciąży powinny zażywać kwas foliowy i jod ze względu na zdrowie dziecka. Natomiast przy obfitych miesiączkach zaleca się stosowanie żelaza, a przy diecie wegetariańskiej – witaminy B12 i cynku.

WIĘCEJ NA TEMAT W SERWISIE abcZDROWIE.pl

Wsparcie redakcyjne od:

Jesienny sojusznik Polaków. Dynia!

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie