Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Systemu Informacji Pasażerskiej we Wrzeszczu nie będzie na czas

Maciej Pietrzak
Aniz
Wbrew zapowiedziom PKP z marca br. System Informacji Pasażerskiej nie pojawi się w grudniu na peronach we Wrzeszczu

- Maksymalnie do końca grudnia zostaną zamontowane we Wrzeszczu na peronach 1 i 2 po trzy wyświetlacze przy każdym torze, po dwa info-kioski na każdym peronie oraz po cztery tablice i dwa info-kioski w dworcowych tunelach - zapewniała w marcu Ewa Symonowicz-Ginter z biura prasowego PKP PLK. Jak się okazuje, były to przedwczesne zapowiedzi, a wraz z nowym rozkładem kolejowy, który wchodzi w życie 11 grudnia na peronach dworca we Wrzeszczu szykuje się jeszcze większy chaos dla pasażerów niż dotychczas.

Widok pasażerów biegających w nerwach po peronach w poszukiwaniu swojego pociągu we Wrzeszczu to norma. Przebudowana w ramach unowocześnienia magistrali kolejowej E65 między Gdynią a Warszawą stacja prezentuje się efektownie i po uruchomieniu Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma bardzo ważną funkcję w trójmiejskiej komunikacji. Brak systemu informacji pasażerskiej na peronach dalekobieżnych od początku poważnie kładł się cieniem na całym remoncie. W papierowych rozkładach wywieszonych w gablotach ciężko połapać się miejscowym o turystach nie wspominając.

Od 11 grudnia będzie jeszcze trudniej, bo w nowym rozkładzie np. nie każda PKM-ka odjeżdżająca z Wrzeszcza będzie jechała do Gdyni przez lotnisko, a przez Sopot (chodzi o składy jadące z Kościerzyny). Gdy takie dwa pociągi będą w tym samym czasie stały na peronach (do takich sytuacji będzie dochodzić np. przed godziną 8) może dojść do wielu pomyłek pasażerów.

Sytuacja jest o tyle dziwna, że tablice informacyjne po przebudowie peronów od początku działały na jednym z nich - zarządzanym przez PKP SKM Trójmiasto. Od wielu miesięcy przewoźnik ten, który obsługuje przecież także szynobusy PKM, prosił PKP PLK o zamontowanie tablic na wszystkich peronach we Wrzeszczu. PKP znowu jednak odwleka instalację systemu... na końcówkę roku przyszłego, tłumacząc się tym, że w pierwszej kolejności konieczne jest połączenie systemów blokady liniowej i sterowania ruchem PLK i PKM.

- No jasne, kogo w Warszawie w centrali PKP obchodzą tablice na dworcu w jakimś Wrzeszczu? To jest wstyd, te perony to właściwie teraz nawet większe centrum komunikacyjne niż Gdańsk Główny. Stąd jeździ PKM-ka, otworzyli niedawno przy dworcu kolejną galerię handlową. Wysiada tu i wsiada do pociągów mnóstwo zagranicznych studentów, którzy mieszkają w okolicznych akademikach Politechniki Gdańskiej - podkreśla pan Adam, który codziennie podróżuje z Wrzeszcza SKM-ką.

Do czasu uruchomienia SIP PKP na peronach ma zamiar ulepszyć system informacji głosowej. Obecnie komunikaty odczytywane przez spikerów są mało wyraźne. Na początku przyszłego roku ma pojawić się 58 nowych megafonów z większą mocą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto