Szkoła bezpiecznej jazdy zimą
Pokonywanie zakrętu 1. Zbliżając się do zakrętu odpowiednio wcześniej zmniejszamy szybkość i redukujemy bieg. Szybkość jazdy warto zmniejszyć tak, aby zachować rezerwę bezpieczeństwa na wykonanie manewru np. spowodowanego sytuacją mogącą wystąpić na niewidocznej na wejściu w zakręt części łuku (np. stojący uszkodzony pojazd, nieprawidłowo jadący z przeciwka samochód). Pamiętajmy, że aby bezpiecznie pokonać zakręt, hamujemy i redukujemy bieg tak, by prowadząc auto na zakręcie mieć włączony odpowiedni bieg i obie ręce na kierownicy. Jeżeli zbyt szybko wpadniemy w zakręt i musimy się ratować hamując i zmieniając bieg podczas przejazdu, to stwarzamy sytuację niebezpieczną dla siebie i innych kierowców. Jeżeli uda nam się opanować auto i nie wypaść z drogi i tak szybkość wyjścia będzie mniejsza niż na wejściu. 2. Przejeżdżając zakręty dobieramy tor jazdy tak, aby pokonać go po najłagodniejszym łuku. Pamiętajmy jednak: prowadząc samochód możemy dobierać tor jazdy jedynie w obrębie pasa ruchu, którym się poruszamy. Dobierając tor jazdy unikajmy takich błędów, jak: jazda środkiem pasa ruchu (promień skrętu będzie wówczas stosunkowo ciasny), trzymanie się wewnętrznej krawędzi pasa ruchu (ograniczona widoczność drogi oraz tendencja do wyrzucania auta na zewnątrz łuku), zacieśnianie toru jazdy w zakręcie (ryzyko poślizgu).