Tajemnice mechanizmu napędowego w Mitsubishi Pajero

Artykuł sponsorowany
Ostatnio opisywaliśmy jak zadbać o automatyczną skrzynię biegów aby nie sprawiała kłopotu w Mitsubishi Pajero 3,2 DiD oraz 3,5V6. Dziś poświęcimy kilka szpalt przenoszeniu napędu na osie.

Automatyczna skrzynia biegów jest połączona za pomocą reduktora który przenosi napęd na tylną oś. Z nią połączony jest za pomocą wałka zdawczego. Z reduktora napęd przenoszony na oś jest za pomocą wału pędnego.

Skrzynia redukcyjna w Pajero V60 i V70 sterowana jest elektronicznie za pomocą pozycjonera umieszczonego w kabinie. Po 2000 roku prawie wszystkie Pajera spotykane na naszym rynku wyposażone są w napęd Super Select. Oznacza to, że przedni napęd możemy załączyć podczas jazdy. Jest to możliwe dzięki specjalnie zaprojektowanemu systemowi przez Mitsubishi.
- W przednim moście zamontowane jest urządzenie podciśnieniowe, które steruje pracą przedniego mostu. Prawa półoś jest dołączana automatycznie po wybraniu trybu 4H- wyjaśnia Zbigniew Montowski, z e-pajero. - W skrzynia Easy Select 4WD, w które były wyposażone niektóre modele, nie ma możliwości zapinania przedniego napędu w czasie jazdy, trzeba się zatrzymać i na postoju uruchomić tryb 4H -.

S.r s.s. posiada 4 przełożenia: 2H, 4H, 4Hlc ( blokada centralnego mechanizmu różnicowego) oraz 4Llc. ( większe przełożenia, większa moc, mniejsza szybkość)

Na desce rozdzielczej, między zegarami widoczne są tryby pracy reduktora. Pokazują to zielone kontrolki. Pomiędzy nimi jest pomarańczowy sygnalizator pozycji 4Hlc (centralny mechanizm różnicowy)
- Często użytkownicy Pajero 3,2 przyjeżdżają do nas wtedy kiedy zaświeci się pulsacyjnie kontrolka pomarańczowa ( centralny mechanizm różnicowy). Spowodowane to może być kilkoma czynnikami. Mógł się popsuć silniczek sterujący, czujniki na skrzyni redukcyjnej, a w wersji manualnej są jeszcze dodatkowe 3 czujniki w łączniku pomiędzy skrzynią a reduktorem – wyjaśnia Zbigniew Montowski. - Dodatkowo usterkę tą wyzwalać mogą elektrozawory umieszczone w komorze silnika lub czujniki prędkości obrotowej przedniego i tylnego wału. Trzeba zacząć od sprawdzenia wszystkich tych elementów począwszy od czujników na reduktorze. Zdarza się, że po dłuższej eksplantacji rozciągnie się łańcuch w reduktorze. Wówczas słychać mocne szorowanie w środkowej części samochodu -.

W skrzyniach manualnych, mechanicy często popełniają błąd demontując lewarek razem z klapką w której są montowane czujniki. Podczas takiego zabiegu bardzo często dochodzi do rozregulowania wodzików sterujących pracą reduktora.
- Warto też pamiętać, że skrzynia redukcyjna ma odpowietrzenie. Jest to miejsce przez które podczas brodzenia w wodzie może dostać się woda, a skrzynie manualne wyposażone są w lewarek zmiany biegów uszczelniony elementem gumowym. Jeśli ta gumowa uszczelka będzie nieszczelna, to również przez niego dostanie się woda do skrzyni redukcyjnej. Dlatego konieczne jest aby co jakiś czas sprawdzać stan oleju w skrzyni redukcyjnej. A po każdym brodzeniu w błocie czy wodzie bezwzględnie olej wymienić – podkreśla specjalista z e-pajero. Wtedy nasz mechanizm napędowy z pewnością będzie długo i sprawnie pracował, a my nie narazimy się na wysokie koszty naprawy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto