Targi TRAKO. Druga odsłona kampanii bezpieczeństwa na torach. Kolejowe ABC II

MT
Targi TRAKO - Kolejowe ABC II
Targi TRAKO - Kolejowe ABC II Przemyslaw Swiderski
W czwartek zainaugurowana został w Gdańsku podczas targów TRAKO II edycja Kampanii Kolejowe ABC. To kampania edukacyjna Urzędu Transportu Kolejowego promująca bezpieczne zachowanie na dworcach, w pociągach oraz w pobliżu torów kolejowych. Symbolem i bohaterem akcji jest nosorożec Rogatek.

Do tej pory w pierwszej edycji Kampanii Kolejowe ABC w wyjątkowych zajęciach edukacyjnych wzięło udział blisko 20 tys. dzieci z ponad 700 placówek oświatowych. Spoty z nosorożcem Rogatkiem promujące bezpieczeństwo na kolei obejrzały miliony widzów. Spoty emitowane w telewizji miały zasięg ponad 23 mln odbiorców, w internecie obejrzano je ponad 25 mln razy, a w kinach zobaczyło ponad 8 mln osób.

Kolejowe ABC dla dzieci

Po sukcesie pierwszej odsłony Kampanii Urząd Transportu Kolejowego postanowił rozszerzyć prowadzone działania edukacyjne. Do końca 2023 roku przeprowadzone zostaną lekcje dla kolejnych 10 tys. dzieci. Zaplanowana została również intensywna kampania medialna obejmująca szeroko zakrojone działania min. w telewizji, kinach, internecie, radiu czy w pobliżu dworców.

Będzie ona skierowana nie tylko najmłodszych, ale także dorosłych odbiorców, opiekunów, rodziców, nauczycieli. Poza tym przewidziano rodzinne pikniki edukacyjne z nowoczesnymi atrakcjami, liczne konkursy oraz inne aktywności.

- Ważne jest poszerzenie grupy odbiorców, dotarcie do kolejnych placówek edukacyjnych oraz zwiększenie udziału rodziców i opiekunów w zakresie nauki właściwych reakcji na terenach kolejowych. Naszym celem jest również wywołanie dyskusji społecznej wokół tematu bezpieczeństwa na kolei. Dlatego uznaliśmy, że należy kontynuować działania na większą skalę niż dotychczas – podkreśla Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.

Wczoraj prezes UTK podpisał porozumienia o współpracy w zakresie promowania bezpieczeństwa z przedstawicielami rynku kolejowego. Arriva RP, Fundacja Grupy PKP, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Wielkopolskie, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, POLREGIO, PKP Intercity, PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście, Szybka Kolej Miejska w Warszawie oraz Warszawska Kolej Dojazdowa będą wpierały Kampanię Kolejowe ABC, szerzyły wartości i wzorce odpowiedniego zachowania się na terenach kolejowych.

- Dane za ten rok wskazują, że ponad 70 proc. wypadków na sieci kolejowej to zdarzenia z osobami przechodzącymi przez tory w miejscach niedozwolonych. Na te wypadki system kolejowy ma naprawdę znikomy wpływ, dlatego tak ważna jest edukacja już od najmłodszych lat. Jestem przekonany, że kontynuacja Kampanii Kolejowe ABC pozwoli w wymierny sposób zwiększyć bezpieczeństwo na polskiej kolei – stwierdza Ignacy Góra.

Łącznie w ramach obu projektów w zajęciach edukacyjnych weźmie udział 31 tysięcy dzieci z ponad 1000 placówek z całej Polski. Więcej informacji na stronie kolejoweabc.pl

Kampania Kolejowe ABC II jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łączna wartość projektu to 60 mln zł, z czego 51 mln zł stanowi dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Południowokoreańska oferta budowy elektrowni jądrowych.

Wideo

Materiał oryginalny: Targi TRAKO. Druga odsłona kampanii bezpieczeństwa na torach. Kolejowe ABC II - Dziennik Bałtycki

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie