18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

TOP 5 najbardziej uciążliwych remontów w Gdańsku

Michał Kowal
Bez budowy nowych dróg Gdańsk zostałby skazany na komunikacyjny paraliż. Niestety, nim pomkniemy nowymi ulicami najpierw musimy wyczekać swoje w korkach. Przedstawiamy pięć wielkich inwestycji, które znacząco utrudniają życie kierowcom, pieszym, rowerzystom a nawet pasażerom komunikacji miejskiej. Oto miejsca w Gdańsku (i najbliższych okolicach), które lepiej omijać w godzinach szczytu niezależnie od tego czym podróżujemy.

5. Przebudowa ul. Łostowickiej oraz skrzyżowania ul. Kartuskiej i Nowolipie


fot.Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Zobacz która inwestycja zajęła 4 miejsce w naszym rankingu!

Inwestor: Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Zakres inwestycji: przebudowa ul. Łostowickiej - budowa dwóch pasów ruchu w każdym z kierunków, nowa nawierzchnia chodników oraz droga rowerowa. Przebudowa węzła łączącego ul. Kartuską, Nowolipie i Łostowicką. Budowa linii tramwajowej na Morenę

Termin realizacji: czerwiec 2010 - listopad 2011

Koszt Inwestycji: 28 mln zł.

Ta inwestycja ma pomóc udrożnić ruch na jednej z najbardziej zatłoczonych ulic w Gdańsku, czyli Łostowickiej. Niestety żeby było lepiej najpierw musi być gorzej. Podczas remontu korki tworzą się nie tylko na przebudowywanej ul. Łostowickiej, ale także na ul. Nowolipie. Wszystko przez skrzyżowanie na ul. Kartuskiej, które obecnie przechodzi całkowitą przebudowę. Drogowcy obiecują, że powstanie tam nowoczesny węzeł dający po trzy pasy zarówno kierowcom wyjeżdżającym z ul. Nowolipie, jak też z ul. Łostowickiej. Na to wszystko trzeba jeszcze poczekać... w korku.

Zobacz także: Morena: Coraz bliżej połączenia tramwajowego.

View Przebudowa ul. Łostowickiej in a larger map

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

4. Zamknięcie drogi krajowej nr 7 - budowa południowej obwodnicy Gdańska

Zobacz która inwestycja zajęła 3 miejsce w naszym rankingu!

Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Zakres inwestycji: Obwodnica Południowa ma stanowić połączenie Obwodnicy Trójmiasta (drogi S6) oraz Autostrady A-1 z drogą krajową nr 7 oraz Trasą Sucharskiego, stanowiącą dojazd do Portu Morskiego w Gdańsku.W jej skład wejdą 17,9 km drogi ekspresowej, estakada o długości 2 778,1 m, 5 węzłów dwupoziomowych (zespolony Straszyn, Lipce, Olszynka, Przejazdowo, Koszwały).

Termin realizacji: 2009 r. - lipiec 2012 r.

Koszt Inwestycji: 1 mld 581 mln zł. (cena budowy całej obwodnicy południowej)

Budowa obwodnicy południowej to największy z projektów drogowych w Gdańsku. Nowa droga pozwoli w dużej mierze odciążyć nie tylko Gdańsk, ale także pobliskie miasta w tym zakorkowany Pruszcz Gdański. Budowa tak wielkiej inwestycji nie może jednak odbyć się bez utrudnień w ruchu. Ponarzekać mogą ci, którzy przejeżdżają przez budowę węzła w Straszynie. To jednak tylko niewielkie utrudnienia. Natomiast aż do maja 2012 r. w związku z budową węzła w Przejazdowie został zamknięty fragment drogi krajowej nr 7 (czyli trasy Gdańsk - Warszawa). Kierowcy muszą poruszać się przez objazd wytyczony drogą powiatową przez Bogatkę. To wąska szosa pełna zakrętów. Jedyną alternatywą jest skręcenie wcześniej na płatną autostradę A1.

Równie niezadowoleni są mieszkańcy okolicznych wsi. Dla nich wzmożony ruch wiąże się ze zwiększonym niebezpieczeństwem i utrudnieniem codziennego życia. Żeby im pomóc wyznaczono lokalny objazd ul. Jesionową w Przejazdowie. Ruch na niej odbywa się jedynie po okazaniu przez kierowców identyfikatorów, wydawanych przez gminę Pruszcz Gdański.

Zobacz także: Od poniedziałku objazd na Siódemce. Będą korki

View Obwodnica Południowa - budowa węzła Przejazdowo in a larger map

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

3. Budowa Nowej Łódzkiej


fot. K. Misztal

Zobacz która inwestycja zajęła 2 miejsce w naszym rankingu!

Inwestor: Gdańskie Inwestycje Komunalne i Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska

Zakres inwestycji: Budowa linii tramwajowej „Chełm- Nowa Łódzka” na trasie: od Al. Sikorskiego, wzdłuż ulic Witosa, Nowej Łódzkiej do węzła integracyjnego za skrzyżowaniem z ul. Świętokrzyską i pętlą tramwajową. Równocześnie budowa ulicy Nowej Łódzkiej (o długości 1,9 km, 2 jezdnie z 2 pasami ruchu).

Termin realizacji: IV kwartał 2010 - maj 2012 r.

Koszt Inwestycji: 111 mln zł.

Nikt nie ma chyba wątpliwości, że budowa ul. Nowej Łódzkiej wraz z torami i pętlą tramwajową to inwestycja niezbędna. W końcu w rejonie Gdańska Południe mieszka coraz więcej osób, a nowe osiedla ciągle są budowane. Problemy rozpoczynają się już przy skrzyżowaniu Armii Krajowej z ul. Łostowicką (ruch jednokierunkowy na fragmencie ulicy Warszawskiej na wysokości skrzyżowania z Łostowicką do wjazdu na stację paliw Statoil), a dalej jest jeszcze gorzej. Przejazd ul. Świętokrzyską jest bardzo uciążliwy. Korki w godzinach szczytu są tutaj codziennym widokiem. Dodatkowo na kierowców czekają betonowe płyty, które tymczasowo zastępują asfalt. W jeszcze gorszej sytuacji są piesi i rowerzyści, którzy mają do wyboru, albo spacer po zatłoczonej ulicy, albo po błotnistym poboczu. Jakby jeszcze tego było mało w związku z remontem mieszkańcy okolicznych domów zostali w czerwcu na tydzień pozbawieni ciepłej wody.

Przeczytaj także:
- Kolejny etap budowy Nowej Łódzkiej
- Właściciele działek pod Nową Łódzką idą do Trybunału Sprawiedliwości

View Nowa Łódzka - remont i utrudnienia in a larger map

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

2. Węzeł Karczemki

Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Zakres inwestycji: Rozbudowa węzła Karczemki przewiduje budowę dwóch wielopoziomowych skrzyżowań drogowych: przy obecnym zjeździe z centrum handlowego Auchan (przeznaczonym do obsługi centrum i przyległych osiedli mieszkaniowych) oraz na węźle z ul. Kartuską - Trasą W-Z (uzupełniający bezkolizyjnie wszystkie połączenia obwodnicy Trójmiasta).

Termin realizacji: maj 2010 - maj 2012 r.

Koszt inwestycji: 262 mln zł.

Kierowcy zgodzą się, że przejazd ul. Kartuską był uciążliwy już przed remontem więc inwestycja oczywiście jest niezbędna. Niestety przebudowa znacząco pogorszyła komunikację w tym rejonie. W korkach nie stoją już tylko kierowcy jadący ul. Kartuską, ale także ci jadący obwodową. Niestety to nie jedyne utrudnienie jakie muszą minąć kierowcy podróżujący w kierunku Łodzi. Zaraz za przebudowywanym węzłem remontowany jest wiadukt (uszkodzony w styczniu przez ciężarówkę).

Zobacz także:
- Budowa Węzła Karczemki i Południowej Obwodnicy Trójmiasta [wideo]
- Od dzisiaj jeździmy nowym wiaduktem na Węźle Karczemki

View Węzeł Karczemki in a larger map

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

1. Remont torów tramwajowych we Wrzeszczu

Inwestor: Gdańskie Inwestycje Komunalne

Zakres inwestycji: Wymiana torowisk obejmuje dwa odcinki w ciągu al. Wojska Polskiego i al. Grunwaldzkiej: od ul. Nowowiejskiego do ul. Miedzianej oraz od ul. Klonowej do ul. Miszewskiego. Wiąże się także z przebudową jezdni Al. Grunwaldzkiej od ul. Dmowskiego do ul. Konopnickiej.

Termin realizacji: kwiecień 2011 - wrzesień 2011 r.

Koszt inwestycji: 20 mln zł. (Gdańsk Wrzeszcz) + 32 mln zł. (przebudowa węzła Kliniczna)

Remont torowisk we Wrzeszczu związany jest z szerszym programem Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej. Jego głównym celem jest rozbudowa i usprawnienie komunikacji miejskiej w Gdańsku poprzez budowę nowych linii tramwajowych i modernizację tych, które już istnieją. Jednak żeby móc korzystać z udogodnień najpierw trzeba trochę wycierpieć. Wiedzą o tym doskonale ci, którzy codziennie przemieszczają się przez teren remontu w centrum Wrzeszcza. Samochody stoją w korkach poruszając się po tymczasowych trasach wytyczonych na betonowych płytach. Pasażerowie tłoczą się w autobusach jeżdżących w zamian za tramwaje. Piesi poruszają się po remontowanym chodniku. Walczą na nim o miejsce z rowerzystami, którzy stracili na czas remontu ścieżkę rowerową.

Sytuacje pogorszył fakt, że w czerwcu zaczął się kolejny remont - ruszyła przebudowa węzła Nowolipie. We wrześniu zostaną tam rozmontowane tory. To jeszcze nie koniec problemów Wrzeszcza! Rozpoczęła się budowa estakady nad Al. Grunwaldzką (fragment budowy Trasy Słowackiego). Związane z nią utrudnienia na całe szczęście mają tylko spotykać kierowcy podróżujący nocą.

Zobacz także:Komunikacja zastępcza nie sprawdza się podczas remontu torowiska we Wrzeszczu?

View Gdańsk Wrzeszcz - remont in a larger map

Codziennie rano najświeższe informacje z Gdańska prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gdansk.naszemiasto.pl Nasze Miasto