Oprócz torów tramwajowych, zaopatrzonych m.in. w gumowe wkładki, które mają wyciszyć stukot, oraz maty zmniejszające wibracje, powstanie też dodatkowa infrastruktura: ulica Nowa Łódzka, wiadukt nad ul. Zakoniczyńską, przejście tunelowe przy ul. Witosa, 15 przejść dla pieszych, 12 przejazdów przez jezdnię i tory oraz 7 przystanków z wiatami (przy ul. Cieszyńskiego, Cebertowicza, Wilanowskiej, Przemyskiej i Płockiej).
Przy węźle Nowa Łódzka pojawi się także parking typu "Park & Ride" mieszczący 190 samochodów i 200 rowerów, przeznaczony dla osób, które dojadą do węzła własnym środkiem transportu i przesiądą się do komunikacji miejskiej, by dojechać do centrum miasta. Aby zapewnić sprawną przesiadkę z tramwajów do autobusów, na pętli powstaną wspólne przystanki komunikacji miejskiej, tzw. drzwi w drzwi.
Przetarg na wykonanie projektu wygrało konsorcjum MTM SA z Gdyni wraz z Trakcją Polską SA Warszawa. Podczas oficjalnego otwarcia dziewięciu kopert z ofertami, które odbyło się miesiąc temu, firmy zaproponowały najkorzystniejszą kwotę: niecałe 111 mln złotych, czyli 70 milionów mniej niż wstępnie planowano wydać na inwestycję.
Budowa linii tramwajowej i ul. Nowa Łódzka realizowana jest w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej (etap III A), który kosztuje miasto 570 mln zł. 200 mln zł pochodzi z unijnego dofinansowania.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?